Aproape toate marfurile listate la New York sunt pe scadere, in sedinta care se deruleaza la aceasta ora. Iar scaderea este in continuarea zilei de ieri, la a carei inchidere s-au inregistrat cotatii mai reduse decat in ziua precedenta.
Petrolul a inregistrat o scadere de circa 3 dolari, atat la New York cat si la Londra. Sortimentul WTI (New York) a atins 127,95 dolari, in scadere cu 3,09 dolari, iar Brentul a ajuns la 129,55 dolari, intr-o scadere in cam acelasi cuantum, mai exact de 3,06 dolari. Si gazul tranzactionat la New York a scazut cu 0,443 dolari pana la 10,067 dolari, cotatie care este cea mai scazuta din aceasta luna. La petrolul new-yorkez se inregistreaza o scadere de 15% fata de recordul de 147,27 dolari per baril din 11 iulie. Intre motivele scaderii pretului la petrol (sau „cauzele”, pentru tarile producatoare) se numara in primul rand intarirea dolarului, scaderea cererii de combustibili si asteptarea unei dobanzi mai mari la dolar. Ca un exemplu, cererea de combustibil a scazut in saptamana trecuta cu 3,3% fata de perioada similara a anului precedent.
Mike Wittner, seful departamentului de cercetare a domeniului petrolier din cadrul sucursalei Societe Generale din Marea Britanie sustine ca „scaderea pretului la petrol si la alte marfuri se datoreaza dolarului. De altfel, pesimismul in ceea ce priveste evolutia economiei a adus in discutie o reconfigurarea a consumului de energie”.
Dolarul a crescut comparativ cu yenul pana la nivelul de 107,77 , de la 107,33; fata de euro, moneda americana s-a intarit la 1,5745, de la 1,5783.
Strict referitor la domeniul petrolier, mai trebuie luata in seama si stirea ca uraganul Dolly din golful Mexic va evita campurile petrolifere de extractie din regiune. Cu toate acestea, „partea negativa este aceea ca suntem abia la inceputul sezonului uraganelor, iar acest an se anunta unul de o violenta pese medie”, spune Andy Sommer, analist la HSH Nordbank din Hamburg.
La ora redactoarii materialului, petrolul era la New York la 127,07 dolari, iar gazul la 10,04 dolari.