Noul model are ca țintă clienții din țările al căror potențial de creștere este major și este doar primul dintr-o serie de vehicule menite să reducă dependența grupului PSA Peugeot-Citroen de Europa Occidentală.
Noul Peugeot 301 este un sedan cu patru uși asamblat la uzina spaniolă din Vigo care va avea un preț de pornire situat între cele ale modelelor mai bine dotate 208 și 308. Deși francezii susțin că nu au în plan punerea pe piață a unui rival pentru modelele low-cost, echiparea mașinii va fi una spartană iar prețul va fi principalul atu. De altfel, oficialii PSA se așteaptă ca 301 să „ilustreze internaționalizarea mărcii Peugeot” și să devină unul dintre best-seller-urile brandului.
Deși nu au dat încă detalii complete despre propulsia modelului și nici nu au prezentat lista de echipamente, cei de la Peugeot au anunțat că mașina va avea în dotare, printre altele, motorul de 1.2 litri care echipează în prezent și 208, ESP, ABS, până la patru airbag-uri și EBA. În afara motorului de 1.2 litri și 72 CP cuplat la o transmisie manuală sau robotizată, clienții vor putea alege între HDi-ul de 1.6 litri care dezvoltă 92 CP și un propulsor alimentat cu benzină de 1.6 litri și 115 CP. Pentru a satisface dorințele cumpărătorilor din Europa de Est, Rusia, Turcia și bazinul Mării Mediterane, principalele piețe țintite, Peugeot 301 va avea un portbagaj de dimensiuni mari (506 l) și un ampatament de 2.650 mm care să permită modelarea habitaclului astfel încât pasagerii din spate să se bucure de un spațiu mai mult decât suficient.
Conform ANE, după lansarea lui Peugeot 301, care va avea loc la expoziția de la Paris din această toamnă, PSA are în plan dezvoltarea a două vehicule Citroen cu un scop similar.