"Pentru moment acesta nu este un subiect pe masa discuţiilor", a declarat Carlos Tavares la o întâlnire cu presa.
Luna trecută, grupul auto francez şi-a anunţat intenţia de a produce, în viitor, modele mici în afara Europei Occidentale. Atunci presa a făcut speculaţii cu privire la construirea unei noi facilităţi de producţie la marginea vechiului continent.
"Capacitatea noastră de finanţare nu este foarte mare", a subliniat Carlos Tavares, chiar dacă grupul francez şi-a redus consumul de lichidităţi la 426 milioane de euro, anul trecut, de la trei miliarde de euro în 2012. În plus, 'avem deja uzine la periferia Franţei care sunt la un nivel de costuri comparabile cu cele de la Trvana (Slovacia), cum este cazul uzinei de la Vigo (Spania) şi cea de la Mangualde (Portugalia) care nu au ajuns la saturaţie", a adăugat Tavares.
De exemplu, uzina din Slovacia produce în prezent 250.000 de autoturisme Peugeot 208 şi Citroën C3 Picasso, în timp ce capacitatea maximă este de 350.000 de unităţi.
"Construirea unei uzine la periferia Europei nu este o chestiune care să se afle pe masa discuţiilor pe termen scurt sau pe termen mediu. Probabil această chestiune se va pune mai târziu însă pentru moment trebuie să ne concentrăm pe îmbunătăţirea eficienţei uzinelor pe care le avem deja", a mai spus Tavares, care la data de 31 martie va prelua oficial funcţia de director general al PSA
În schimb, grupul francez se gândeşte în continuare dacă să construiască o nouă uzină în China, cea de a patra, împreună cu partenerul local Dongfeng, care urmează să intre în capitalul constructorului auto francez alături de statul francez. 'Vedem că a treia uzină urmează să ajungă la saturaţie şi trebuie să facem planuri pentru cea de a patra' a apreciat Tavares.
Viitorul director general de la PSA urmează să prezinte, la mijlocul lunii aprilie, un nou plan strategic care se va întinde până în 2016. Grupul francez s-a angajat că nu va închide alte uzine din Franţa până la acea dată. Agerpres