Piața mondială de SUV-uri a crescut în mod constant începând din 2005. În Rusia tot-terenurile au o pondere foarteridicată, de+inând în momentul de față o cotă de piață de 20% din totalul vehiculelor comercializate. În China sau Europa de Vest acest tip de automobile a ajuns la 10% din piață, dat fiind că versatilitatea lor acoperă o gamă foarte largă de așteptări și necesități ale clienților. Practic, în întreaga Europă segmentul D pierde teren în favoarea acestor modele. În acest context. Peugeot condideră că 4008 este răspunsul ideal, fiind un vehicul ce se integrează perfect în noua dinamică de piață, servind intențiile de progres ale mărcii Peugeot în regiunile comerciale strategice.
Produs al parteneriatului PSA – Mitsubishi
Chiar dacă este un produs al parteneriatului PSA-Mitsubishi, 4008 se aliniază perfect la personalitatea tradițională a modelelor Peugeot. Grila flotantă, aerul felin al blocurilor optice frontale certifică apartenența lui 4008 la codul stilistic Peugeot. Această apartenență este suplimentar evidențiată în partea frontală de LED-urile pentru iluminare diurnă care completează ”gheara felină” ce poate fi intuită la blocurile optice posterioare. Caracterul off-road al mașinii este accentuat de adoptarea grilei cu design vertical, bandourile de protecție pentru partea laterală a caroseriei și pasajele roților, precum și de jantele de mari dimensiuni.
Platforma tehnică a lui 4008 a fost preluată de la fratele 4007, însă a fost redusă în lungime cu aproximativ 30 cm. Consolele față și spate au fost micșorate foarte mult, însă ampatamentul și ecartamentul au suferit doar modificări minore, pentru a reține confortul general al acestei platforme tehnice. Toate aceste caracteristici, precum și dimensiunile exterioare, 4,34 metri lungime și 1,80 m lățime, completate de înălțimea de 1,63 m, fac din 4008 o mașină versatilă și, în același timp, suficient de compactă pentru mediul urban.
În versiune cu tracțiune integrală, conducătorul auto poate selecta trei moduri de funcționare ale transmiei: 2WD, în care se folosesc doar două roți motoare, cele ale punții față și 4WD, în care tracțiunea este asigurată de toate cele patru roți, cuplajul central ce îndeplinește rolul de diferențial mecanic fiind gestionat automat în funcție de condițiile de aderență la roți. Astfel, tracțiunea pleacă tot de la modul 4×2, iar cuplul este transferat progresiv și la roțile spate în momentul în care sistemul de gestiune sesizează pierderi de aderență la roțile anterioare. Suplimentar, există cel de-al treilea mod, LOCK, în care cuplajul central este blocat, distribuția de cuplu fiind egală la ambele punți și tracțiunea fiind integrală permanentă, indiferent de aderența la roți.
În privința motorizărilor, clienții pot alege între două propulsoare alimentate cu benzină – 1.6 litri (116 CP) și 2.0 litri (150 CP) -, și două dieseluri, 1.6 HDi FAP – 112 CP și 1.8 Hdi FAP – 150 CP.
Conform importatorului Peugeot în România, compania Trust Motors, noul 4008 va fi comercializat la noi începând cu trimestrul trei al anului 2012.