În timp ce Pfizer este din nou pe val, Moderna a decis să amâne cererea autorizației de utilizare de urgență (EUA) pentru vaccinul său destinat copiilor cu vârsta cuprinsă între 6 și 11 ani.

Moderna a luat această decizie după ce Administrația SUA pentru Alimente și Medicamente (FDA) a anunțat că e nevoie de mai mult timp pentru a evalua administrarea serului la adolescenţii cu vârste de 12-17 ani, scrie Fool.com.

Pfizer și BioNTech vor domina clar piața vaccinurilor pentru copii

Vestea nu poate decât să îi bucure pe cei de la Pfizer și pe partenerul lor BioNTech, care vor domina piața vaccinurilor pentru copii. Cu toate acestea, se pare că Pfizer nu va câștiga mai mulți bani de pe urma vaccinului său pentru copiii mai mici. Iar explicația este una simplă.

Veniturile suplimentare ale companiei Pfizer în acest an: ZERO DOLARI

În primul rând, nimeni nu știe în acest moment câți părinți vor alege să-și vaccineze copiii cu vîrsta între 5 și 11 ani. Peste 6,3 milioane de copii au fost diagnosticați cu COVID-19 în SUA până în prezent. S-au înregistrat și 455 de decese în rîndul copiilor cu vârsta între 5 și 18 ani.

Indiferent de câte doze de vaccin Pfizer-BioNTech se vor administra copiilor mai mici, se poate estima cu exactitate care vor fi veniturile suplimentare ale companiei Pfizer în acest an: ZERO DOLARI.

Nu va vinde nicio doză suplimentară

Pfizer nu va face niciun ban în plus anul acesta din administrarea vaccinului său la copiii mai mici dintr-un motiv simplu: nu va vinde nicio doză suplimentară. Până acum, guvernul SUA a comandat 500 de milioane de doze de vaccin Pfizer-BioNTech. Mai mult de 247 de milioane de doze au fost deja administrate, ceea ce face însă ca mai bine de 250 de milioane de doze să rămînă la frigider.

Există mai puțin de 30 de milioane de copii în SUA cu vârste cuprinse între 5 și 11 ani. Chiar dacă toți vor fi vaccinați (un scenariu puțin probabil), va fi nevoie de mai puțin de 60 de milioane de doze. În consecință, Statele Unite mai au la dispoziție o droaie de doze rămase pentru ca grupurile autorizate să primească rapeluri.

Venituri suplimentare dacă va crește prețul vaccinului

Este posibil, totuși, ca Pfizer să genereze vânzări semnificative ale vaccinului său pentru copiii mai mici, dar pe termen lung. Unii analiști sunt de părere că Pfizer ar putea crește prețul vaccinului de trei până la patru ori, în cazul în care pandemia se va termina. În acest caz, piața vaccinurilor pentru copiii mai mici ar putea depăși 1,1 miliarde de dolari. Doar că Pfizer nu va avea această piață doar pentru sine și, în plus, trebuie să împartă profiturile cu BioNTech.