E-commerce-ul nu a adus niciodată mai mult 1% din vânzările totale a companiei Procter&Gamble, unul dintre cei mai mari producători de bunuri de larg consum. Insă, noul CEO are obiective măreţe şi vrea să crească această cotă şi de cinci ori. Bob McDonald vizează aducerea vânzărilor P&G la nivelul de 4 miliarde de dolari, aproape de opt ori mai mult faţă de valoarea obţinută în prezent, de 500 milioane de dolari. În acest sens, CEO-ul grupului are în plan inclusi
E-commerce-ul nu a adus niciodată mai mult 1% din vânzările totale a companiei Procter&Gamble, unul dintre cei mai mari producători de bunuri de larg consum. Insă, noul CEO are obiective măreţe şi vrea să crească această cotă şi de cinci ori.
Bob McDonald vizează aducerea vânzărilor P&G la nivelul de 4 miliarde de dolari, aproape de opt ori mai mult faţă de valoarea obţinută în prezent, de 500 milioane de dolari. În acest sens, CEO-ul grupului are în plan inclusiv vânzările prin intermediul site-ului propriu dar şi prin platforme deja cunoscute, precum Amazon sau Walmart.com.
Motivul este unul foarte simplu. „Sunt unele categorii de produse care se pliează în proporţie de 30% până la 50% pe vânzările online”, spune Lucas Watson, şeful diviziei online. „Nu cred ca este imposibil ca vânzările online să sară de 1%. Peste 10% este într-adevăr o cifră îndrăzneaţă, dar nu imposibilă”, adaugă Watson.
Potrivit datelor InternetRetailer.com, vânzările totale din magazinul online Walmart.com reprezintă aproximativ 2 miliarde de dolari. Asta în condiţiile în care produsele P&G se vând până la valoarea de 12 miliarde de dolari direct de pe rafturile reţelei de supermarketuri.
E-commerce-ul, 230 miliarde de dolari în 2009
Compania de cercetare Forrester estimează valoarea comerţului online, în 2008, la nivelul de 156,1 miliarde de dolari. Pentru anul în curs însă, ar putea ajunge la 229,1 miliarde de dolari, adică 8% din întregul comerţ global preconizat pentru 2013.
Un impus pentru P&G au fost şi previziunile Nilesen, care se aşteaptă ca în acest an bunurile de larg consum să crească cu 20 – 25% în cuantumul vânzărilor online.
Pentru a-şi atinge ţinta propusă, Procter&Gamble şi-a alocat doar în primul trimestru din acest an un buget de marketing online de 4% din cheltuielile totale ale grupului.
„Fie că este vorba de bannere sau reclame prin motoarele de căutare, ne vom concentra pe abilitatea acestora de a aduce profit companiei”, a mai spus Watson.
Procter&Gamble a luat naştere în SUA, având în prezent activitate în peste 180 de ţări. Grupul comercializează marci precum Ariel, Tide, Bonux, Ace, Lenor, Mr. Proper, Fairy, Pantene Pro-V, Head & Shoulders, etc.
SURSA: AdvertisingAge