Cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum, Procter & Gamble (P&G), lucrează cu Goldman Sachs la opţiunile privind vânzarea diviziei Wella (care comercializează produse profesionale de îngrijire a părului), evaluată la aproximativ şapte miliarde de dolari, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Printre potenţialii cumpărători se află rivala anglo-olandeză Unilever şi grupul german Henkel, care a mai făcut o ofertă pentru Wella în 2002, înainte de a fi vândută către P&G în 2003, pentru 6,5 miliarde de euro (8,1 miliarde de dolari).
P&G analizează toate opţiunile referitoare la divizia Wella, inclusiv vânzarea integrală sau a unor părţi, susţin sursele. Un purtător de cuvânt al Procter & Gamble a afirmat că firma nu comentează zvonurile sau speculaţiile.
În august, compania cu sediul în Cincinnati anunţa că va renunţa la 80-100 linii de producţie care înregistrează o creştere lentă, pentru a se concentra pe aproximativ 80 de branduri, cum ar fi Tide şi Pampers, care generează majoritatea profiturilor şi a veniturilor.
Pe segmentul de îngrijire a părului, P&G deţine de asemenea brandul Clairol, achiziţionat de la Bristol-Myers Squibb pentru 4,95 miliarde de dolari în 2001, şi brandul Vidal Sassoon.
De asemenea, P&G analizează vânzarea brandului Braun (producător de electrocasnice mici), pe care l-a achiziţionat în 2005 în cadrul preluării Gillette, pentru 57 miliarde de dolari.
Procter & Gamble (P&G) este cel mai mare producător mondial de bunuri de larg consum. Procter&Gamble produce în România branduri precum Pampers sau Gilette, dar sunt realizate şi şampoanele şi balsamurile de păr Head&Shoulders, Pantene, Wash&Go şi Blendax.
SURSA: Agerpres