Acordul inițial dintre cele două companii, prin care s-a stabilit un calendar pentru comercializarea în SUA a produselor care încălzesc tutunul fără să îl ardă, a fost anunțat în 2013. Acesta cuprindea aspecte legate de deținerea de către Altria a anumitor drepturi de proprietate intelectuală în S.U.A. în legătură cu tehnologia IQOS, care au fost dezvoltate înainte de separarea de PMI în 2008. În urma autorizării IQOS pentru vânzare în SUA în 2019, acordul a acoperit un termen inițial de comercializare de 5 ani pentru acest produs până în aprilie 2024, cu o posibilă reînnoire – pe baza anumitor obiective de performanță – care ar fi acoperit un al doilea termen de 5 ani până în aprilie 2029.
„Această zi marchează o altă etapă istorică în călătoria noastră spre un viitor fără fum”, a declarat Jacek Olczak, Chief Executive Officer. „Acest acord conferă PMI drepturi depline de comercializare a IQOS în SUA în aproximativ 18 luni, oferă o cale clară prin care să se atingă întregul potențial al produsului pe cea mai mare piață de produse fără fum din lume și valorifică angajamentul strategic și financiar total al PMI pentru succesul IQOS. De asemenea, prin acest acord, se evită ceea ce ar fi putut fi un proces juridic incert și prelungit, care ar fi împiedicat în mod substanțial comercializarea rapidă a IQOS în SUA.”
IQOS este lider mondial în categoria produselor fără fum, cu o creștere puternică pe mai multe piețe internaționale. IQOS a pus bazele categoriei inovatoare de produse care încălzesc tutunul fără să îl ardă, a impulsionat creșterea categoriei și a devenit în 2021, în afara SUA, la aproximativ șase ani de la lansarea comercială inițială, o afacere cu venituri nete anuale de 9 miliarde de dolari. În acest timp scurt, produsul a obținut cote de piață naționale de două cifre pe o serie de piețe asiatice, europene și alte piețe – toate cu diferite profiluri demografice și preferințe în ceea ce privește gusturile fumătorilor adulți.
Compania consideră că IQOS reprezintă o oportunitate de creștere foarte importantă pentru produsele fără fum pe piața americană, a cărei valoare de retail reprezintă aproximativ 60% din cea a restului lumii, cu excepția Chinei. Oportunitatea pe care o oferă S.U.A. pentru IQOS este deosebit de importantă, având în vedere cererea clară a fumătorilor adulți americani pentru alternative credibile, fără fum, și succesul limitat până în prezent al ofertelor actuale de a-i determina pe fumătorii adulți să facă trecerea completă de la țigări. În plus, în S.U.A. există numeroase oportunități de a crește gradul de conștientizare și înțelegere a fumătorilor adulți cu privire la produsele fără fum, ceea ce este valabil în special pentru IQOS, având în vedere autorizațiile pentru produse din tutun cu risc modificat (MRTP).
„Suntem pregătiți să investim în IQOS pentru a-l introduce pe piață la scară largă în SUA, valorificând capacitățile dovedite ale motorului nostru comercial excepțional, a cărui activitate se va derula la nivel național în timpul perioadei de tranziție până pe 30 aprilie 2024”, a declarat Jacek Olczak. „Planul de comercializare este clar, având în vedere canalele de distribuție și de retail bine stabilite în S.U.A. şi suntem bine pregătiți să acționăm în mod autonom pentru a dezvolta IQOS și restul portofoliului nostru de produse fără fum, în cazul în care oferta pentru Swedish Match eșuează.”
PMI este deja foarte avansată în planurile sale de comercializare a IQOS în SUA și se pregătește pentru producția internă, depuneri de dosare de autorizare importante – inclusiv cereri de precomercializare a produselor din tutun (PMTA) pentru ILUMA în a doua jumătate a anului 2023 – precum și dezvoltarea capacităților de vânzare, distribuție, retail, programe adresate satisfacției consumatorului și servicii de asistență în SUA în următoarele 18 luni.
„Planurile noastre comerciale includ lansări la scară largă în orașe și regiuni cheie, cu un progres rapid către o prezență națională, și credem că produsele IQOS care încălzesc tutunul fără să îl ardă ar putea reprezenta aproximativ 10% din volumul total al unităților de țigări și tutun încălzit din SUA până în 2030. Estimăm un profit la nivelul industriei în SUA de peste 20 de miliarde de dolari în 2021, susținut de o marjă superioară pe unitate în comparație cu media pieței internaționale a PMI. Vedem o cale accelerată spre profitabilitate, cu o perioadă de recuperare atractivă a investiției, pe fondul absenței unei activități a PMI în domeniul produselor combustibile din tutun la nivel intern. Așteptăm cu nerăbdare să repetăm succesul nostru internațional în ceea ce privește conversia completă a adulților care, altfel, ar continua să fumeze, către alternative mai bune. Conform datelor din 2022 ale Centrului American pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC), în SUA trăiesc aproximativ 31 de milioane de fumători adulți, iar eu cred că IQOS – singurul produs electronic cu nicotină care încălzește tutunul fără să îl ardă, căruia i s-a acordat o autorizație MRTP din partea Administrației pentru Alimente și Medicamente din SUA (FDA) și, care, este astfel recunoscut ca fiind adecvat pentru promovarea sănătății publice – poate juca un rol semnificativ în reducerea prevalenței fumatului.” – Jacek Olczak, Chief Executive Officer.
Banca de investiții Barclays a asistat PMI în această tranzacție.