Philip Morris International prezintă Raportul Integrat 2024 și progresul în călătoria spre un viitor fără fum

Philip Morris International a publicat cel de-al șaselea Raport Integrat anual și a marcat astfel 10 ani de transformare a afacerii și de comunicare în domeniul sustenabilității. Documentul subliniază progresele continue realizate de companie pentru a avansa în atingerea obiectivelor propuse de a înlocui țigările cu produse alternative fără fum cât mai curând posibil și de a furniza valoare pe termen lung pentru acționari și alți factori interesați.

Raportul Integrat 2024 evidențiază expansiunea continuă a alternativelor fără fum produse de PMI pe piețele din întreaga lume, inclusiv România, precum și programele sociale și de mediu implementate împreună cu aceste produse și în paralel cu acestea – inclusiv implementarea practicilor responsabile de marketing și vânzări și eforturile de reducere a deșeurilor post-consum.

În plus, PMI raportează progresele pe mai multe planuri astfel: promovarea unui mediu de lucru incluziv și colaborativ, îmbunătățirea calității vieții persoanelor din lanțul de aprovizionare, decarbonizarea operațiunilor și a lanțului valoric, precum și conservarea naturii și biodiversității.

„Raportul Integrat 2024 celebrează un an de referință care a marcat a zecea aniversare a comercializării produselor noastre fără fum IQOS și ZYN și călătoria noastră spre realizarea uneia dintre cele mai ambițioase transformări ale unei afaceri din istoria modernă”, a declarat Jacek Olczak, Chief Executive Officer, Philip Morris International.

„Sunt foarte optimist în privința progresului afacerii noastre. Prin eforturile dedicate ale angajaților noștri, nu doar că am menținut ritmul, ci l-am accelerat și am atins astfel obiective care, cu doar câțiva ani în urmă, păreau prea ambițioase pentru a fi realizate.”

Philip Morris International
SURSA FOTO: Philip Morris International

În România, compania își reafirmă angajamentul pentru sustenabilitate prin practici inovatoare și durabile și implementează numeroase inițiative sociale și de mediu pentru un impact cât mai tangibil în comunitatea în care operează.

„În România, investițiile realizate de PMI ne-au oferit o oportunitate extraordinară pentru inovare și dezvoltare. Acționăm responsabil și sustenabil pentru a construi un viitor fără fum. România reprezintă un pilon central în strategia PMI de a construi acest viitor fără fum, iar fabrica din Otopeni este un exemplu clar al angajamentului nostru ferm față de inovație ca urmare a investițiilor de peste 730 de milioane de dolari realizate în ultimii opt ani.”, a declarat Mircea Scăunașu, Managing Director, Philip Morris România.

„Înțelegem importanța stabilirii unor obiective ambițioase, dar realiste, care să conducă la succesul afacerii noastre. Indicele nostru de Sustenabilitate a jucat un rol important în a ne asigura că avem ambiții echilibrate, metode de măsurare obiective, în timp ce guvernanța îmbunătățită a datelor nonfinanciare ne ajută să raportăm cu precizie și consecvență”, a afirmat Jennifer Motles, Chief Sustainability Officer, Philip Morris International.

Accesați pmi.com/sustainability pentru a citi integral Raportul Integrat 2024, o serie de studii de caz și povești locale de sustenabilitate, precum și Protocolul KPI pentru sustenabilitate.

Philip Morris International: Pentru un viitor fără fum

Philip Morris International (PMI) este o companie internațională de top din industria tutunului care și-a propus să construiască un viitor fără fum și să își extindă, pe termen lung, portofoliul cu produse din afara sectorului de produse care conțin tutun sau nicotină. Portofoliul actual de produse al companiei constă, în principal, în țigări și produse fără fum.

Din 2008, PMI a investit peste 14 miliarde USD pentru a dezvolta, fundamenta științific și comercializa produse inovatoare fără fum pentru adulții care altfel ar continua să fumeze, cu scopul de a opri complet vânzarea țigărilor. Pentru aceasta au fost construite capacități de evaluare științifică de nivel mondial, în special în domenii preclinice, cum ar fi toxicologia sistemelor, în cercetarea clinică și comportamentală, cât și în studii ulterioare introducerii pe piață.

În 2022, PMI a achiziționat Swedish Match. Acum, se află astfel în fruntea celor care promovează un viitor fără fum

În 2022, PMI a achiziționat Swedish Match – lider în fabricarea și comercializarea produselor cu nicotină pentru uz oral – și se află astfel în fruntea companiilor care promovează un viitor fără fum prin mărcile sale IQOS și ZYN.  În urma unei analize solide bazate pe dovezi științifice, Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) din SUA a autorizat comercializarea produsului snus General și a pliculețelor cu nicotină ZYN de la Swedish Match și a unor versiuni ale dispozitivului IQOS dezvoltat de PMI, precum și a consumabilelor aferente – primele astfel de autorizații din categoriile respective.

Versiuni ale dispozitivului IQOS și ale consumabilelor aferente, precum și ale produsului snus General au obținut pentru prima oară autorizarea ca produse din tutun cu risc modificat din partea FDA. În 31 decembrie 2024, produsele fără fum dezvoltate de PMI erau disponibile pentru vânzare în 95 de piețe, iar PMI estimează că aproximativ 38,6 milioane de adulți din întreaga lume, care altfel ar fi continuat să fumeze, utilizează produsele fără fum ale PMI.

Produsele fără fum au reprezentat aproximativ 39% din veniturile nete totale ale PMI în 2024. Cu o bază solidă și o expertiză semnificativă în științele vieții, PMI are ambiția ca, pe termen lung, să se extindă în domeniile wellness și de îngrijire a sănătății și își propune să îmbunătățească calitatea vieții prin furnizarea de experiențe de sănătate integrate.

Declarații predictive/prospective și avertismente

Acest comunicat de presă conține proiecții cu privire la evoluția rezultatelor și a obiectivelor, inclusiv declarații care vizează performanța financiară sau operațională așteptată, planurile și strategiile de business.

Realizarea rezultatelor viitoare este supusă riscurilor, incertitudinilor și asumpțiilor inexacte. În cazul în care riscurile sau incertitudinile se materializează sau asumpțiile de bază se dovedesc inexacte, rezultatele reale ar putea varia semnificativ față de cele cuprinse în astfel de declarații prospective.

În conformitate cu prevederile de tip port sigur ale Actului de reformă a litigiilor cu privire la valorile mobiliare private din 1995, PMI identifică factori importanți care, individual sau în ansamblu, ar putea face ca rezultate așteptate și cele reale să difere semnificativ de cele care se regăsesc în orice declarații predictive făcute de PMI.

Riscurile de afaceri ale PMI

  • creșterea accizelor și structuri fiscale discriminatorii;
  • restricții tot mai mari de marketing și de reglementare care ne-ar putea reduce competitivitatea, ne-ar putea elimina capacitatea de a comunica cu consumatorii adulți sau ar putea interzice anumite produse pe anumite piețe sau țări;
  • îngrijorări legate de utilizarea tutunului și a altor produse care conțin nicotină și expunerea la fumul de tutun din mediu;
  • litigii legate de consumul de tutun și proprietatea intelectuală; competiție/concurență;
  • efectele evoluției economice, de reglementare și politice la nivel global, dar și de țară, ale dezastrelor naturale și ale conflictelor;
  • impactul și consecințele invaziei Rusiei în Ucraina;
  • modificări ale comportamentului fumătorului adult;
  • impactul COVID-19 asupra PMI;
  • venituri pierdute ca urmare a contrafacerii de mărfuri, a contrabandei și achizițiilor transfrontaliere; anchete guvernamentale;
  • rate de schimb valutar nefavorabile și devalorizări valutare și limitări ale capacității de repatriere a fondurilor;
  • modificări nefavorabile ale legislației aplicate privind impozitul pe profit;
  • modificări nefavorabile  ale costului, disponibilității și calității tutunului și a altor produse agricole și materii prime, precum și componente și materiale pentru dispozitivele electronice;
  • integritatea sistemelor sale de informații și eficacitatea politicilor sale de confidențialitate a datelor.

Profitabilitatea PMI poate fi afectată în mod negativ și de alți factori

Profitabilitatea PMI poate fi, de asemenea, afectată în mod negativ și:

  • în cazul în care încercările sale de a produce și de a comercializa produse cu risc redus eșuează sau dacă reglementarea sau impozitarea nu fac distincția între astfel de alternative și țigările convenționale;
  • dacă nu reușește să introducă cu succes produse noi, dacă nu își pot extinde portofoliul de produse pe plan intern sau prin achiziții și dezvoltarea unor relații strategice la nivel de business;
  • dacă nu este în măsură să atragă și să rețină cele mai bune talente globale, inclusiv femei sau noi talente diverse; sau dacă nu poate să se integreze cu succes și să realizeze beneficiile așteptate din tranzacțiile și achizițiile recente.

Rezultatele viitoare sunt, de asemenea, supuse unei previzibilități mai scăzute a performanței categoriei noastre de produse cu risc redus.

PMI este supusă și altor riscuri detaliate din când în când în documentele sale depuse public, inclusiv Raportul anual al PMI și Formularul 10-K pentru al patrulea trimestru și întregul an încheiat în data de 31 decembrie 2024.

PMI avertizează că lista de mai sus a factorilor importanți nu constituie o discuție completă a tuturor riscurilor și a posibilelor incertitudini. PMI nu se angajează să actualizeze nicio declarație prospectivă, care are loc în diferite momente, cu excepția cazului în care acest lucru este necesar în cursului normal al obligațiilor sale privind comunicarea publică.

Articol susținut de Philip Morris România.