Din 2013 până săptămâna trecută, funcția de Chief Executive Officer al Philip Morris International a fost deținută de André Calantzopoulos, care acum este Președintele Executiv al Consiliului de Administrație.
Jacek Olczak a fost în trecut Managing Director al Philip Morris România, iar în cadrul conferinței de presă a declarat că are multe amintiri frumoase din București și de la fabrica de consumabile Iqos de la Otopeni, care a fost inaugurată în urma unor investiții de aproape 500 de milioane de euro.
Noul CEO al companiei a transmis un mesaj clar: viziunea PMI de a construi un viitor fără fum va fi dusă mai departe de noua conducere. Acesta a mai menționat faptul că peste 90% din investițiile companiei se duc spre alternative ale fumatului tradițional.
Jacek Olczak a declarat:
„Sunt onorat și entuziasmat să conduc PMI în demersul nostru de a accelera transformarea într-o companie care construiește un viitor fără fum. PMI este lider la nivelul industriei în materie de inovații științifice, iar ambiția noastre este ca, în 2025, peste jumătate din veniturile noastre nete să provină din produse fără fum. Portofoliul nostru, în continuă dezvoltare, va determina viitorul nostru pe termen lung. Ne vom baza pe cercetările noastre științifice și pe expertiza noastră și vom valorifica aptitudinile colective și imaginația pentru a inova dincolo de portofoliul nostru existent și pentru a explora noi domenii de dezvoltare economică”, a spus noul CEO.
Un viitor fără fum
În timpul conferinței de presă, noul director a pus accentul pe eliminarea cât mai rapidă a țigărilor tradiționale și înlocuirea acestora cu alternativele mai puțin nocive. Cu acest obiectiv în minte, PMI a investit intens atât în cercetare, cât și în alte companii, inclusiv din domeniul medical.
„Jacek Olczak a avut o contribuție vitală în transformarea PMI într-o companie care fabrică produse fără fum, care a intrat în faza de comercializare prin lansarea IQOS în Nagoya (Japonia) în 2014. Sub supravegherea sa în calitate de COO, veniturile nete ale PMI generate de produsele fără fum au crescut la 28% în primul trimestru al anului 2021. Mai mult, acoperirea geografică a produselor fără fum ale PMI s-a extins de la zero la 66 de piețe în principalele orașe sau la nivel național, date valabile la 31 martie 2021. Jacek Olczak a condus transformarea comercială a PMI și a ajutat-o să se dezvolte cu succes dintr-o companie în principal de tip business-to-business într-o companie din ce în ce mai orientată spre modelul business-to-consumer”, se regăsește în comunicatul de presă.