Internetul schimbă obiceiurile oamenilor, de la viaţa cotidiană, socială la modul în care ne uităm la video şi televizor. România are o şansă incredibilă de dezvoltare având în vedere progresele făcute în special în ceea ce priveşte internetul broadband şi reţelele 4G, care sunt printre cele mai performante din lume. „Călătoresc mult prin Europa şi observ că internetul mobil nu se compară cu cel de acasă“, spune Dan Bulucea, director general Google România, înainte de a-l prezenta pe Philipp Justus, vicepreşedinte Google care vizitează, în premieră, ţara noastră. Google România nu are un birou local mare, în jur de 20 de oameni se ocupă de vânzări şi marketing, având rolul de a ajuta companiile să crească şi să atragă noi clienţi.

„România a făcut un progres extraordinar în ultimii 25 ani“, spune neamţul Justus despre ţara noastră, menţionând că şi Germania de Est a trecut printr-un proces similar. „Rolul Google este acelaşi în majoritatea ţărilor, ajutăm economiile să crească, reprezentăm un motor de creştere pentru startup-uri şi ajutăm utilizatorii să se exprime pe platforme precum YouTube. România este diferită de restul ţărilor din regiune prin penetrarea internetului broadband, dar şi prin reţelele 4G performante care îi permit să crească mult mai repede, existând un potenţial imens“, declară Justus.  Afacerile locale trebuie să se plieze pe noile obiceiuri de consum pentru a creşte şi pentru a transmite mesajul către consumatori, iar YouTube este un instrument potrivit pentru acest lucru, având în vedere că la nivel global traficul de pe mobil se dublează de la an la an. „Telefoanele mobile sunt cele mai utilizate dispozitive pentru a accesa internetul, de fapt pe YouTube 50% din videoclipuri sunt urmărite de pe telefoane, iar pe Google mai mult de 50% din căutări la nivel global vin de pe mobil. Este imens. Pentru companii în general, dar mai ales pentru cele din România care au acces la internet de mare viteză este foarte uşor să îşi creeze o prezenţă digitală. Din punctul nostru de vedere publicitatea online este cea mai importantă, iar brandurile au ocazia să se promoveze creând poveşti frumoase“, spune vicepreşedintele Google.

Conform unor statistici Google, un utilizator îşi verifică telefonul mobil şi de 100 de ori pe zi, iar de cele mai multe ori efectuează diferite căutări.  „Noi numim aceste intervale scurte de accesare a internetului micromomente. În aceste perioade, noi la Google, încercăm să fim relevanţi pentru căutările utilizatorilor. Să presupunem că te interesează o pereche de pantofi. În acel moment trebuie să îţi arătăm cea mai bună selecţie de pantofi. Dacă eşti un magazin online de pantofi, trebuie să fii prezent cu oferta ta, iar dacă eşti un magazin tradiţional este la fel de important să apari în căutări. Pentru un magazin fizic să nu aibă un site este ca şi cum nu ar avea vitrină. Dacă ai un magazin în spatele unui zid nimeni nu va putea vedea acel magazin“, explică Justus.

Privesc oare românii reclamele de pe YouTube, au vreun succes mesajele publicitare care încep înainte de startul unui clip? Se pare că da. Tot ceea ce trebuie să facă publicitarii este să vină cu un concept diferit faţă de televiziune. „În România, din top 10  cele mai vizionate clipuri care nu sunt muzicale, două sunt reclame. La nivel global, din top 10 cele mai vizionate clipuri, patru conţin reclame. Deci acest tip de reclamă funcţionează dacă acestea sunt bine făcute. Ele devin rapid virale, iar oamenii le privesc pentru că sunt distractive. De asemenea, nu există un număr de vizualizări pe care un video trebuie să îl aibă pentru a rula o reclamă. Depinde de persoana care încarcă clipul, dacă vrea să îl monetizeze, dacă se potriveşte cu conţinutul clipului“, precizează vicepreşedintele Google.

Pentru a reuşi pe YouTube trebuie să ai conţinut unic, care să inspire oamenii şi să îi emoţioneze. Imaginaţi-vă că YouTube are doar zece ani, următorii zece ani vor fi incredibili.