Royal Philips Electronics a anuntat obtinerea unei cresteri de 33% in vanzarea produselor ecologice in 2007, conform celui de-al zecelea raport anual privind programul de dezvoltare durabila.

Toate cele trei segmente ale activitatii companiei Philips – Sanatate, Iluminare si Lifestyle – au realizat cresteri semnificative ale vanzarilor de produse ecologice in 2007, insumand venituri de pana la 5,3 miliarde de euro, in crestere fata de cele 4 miliarde inregistrate in 2006.

In septembrie 2007, Philips a facut public programul EcoVision 4, prin care anunta obiectivul dublarii veniturilor obtinute din produse ecologice, pana la atingerea procentului de 30% din totalul veniturilor realizate, in urmatorii 5 ani. Rezultatele obtinute in anul 2007 confirma angajamentul Philips, echivaland 20% din totalul vanzarilor realizate de companie in anul 2007, fata de cele 15% realizate in anul precedent.

Philips a continuat dezvoltarea segmentului solutiilor eficiente de iluminare, inregistrand o crestere de 17% a surselor economice. Cea mai mare crestere a fost inregistrata pe piata produselor de iluminare pentru uz domestic, aceasta fiind urmata de sectorul retail sau de cel al iluminarii stradale, precum si de sistemele tip LED. Sistemul de iluminare stradala CosmoPolis, spre exemplu, a fost instalat in mai multe orase din Europa si Asia dupa lansarea acestuia, in 2005, si contribuie la o economisire a consumului de energie cu 50%.

Vanzarea produselor ecologice destinate ingrijirii sanatatii a urcat cu 35%, sustinuta fiind in mod deosebit de gama de scanere MRI si de gama de aparate pentru monitorizarea pacientilor. Scannerul Philips MRI Achieva 3.0T X-series asigura o reducere a impactului asupra mediului cu 32% comparativ cu modelele anterioare. Un alt produs introdus pe piata de Philips care si-a dovedit performantele ecologice este monitorul pentru pacienti IntelliVue MMS X2, care consuma cu 52% mai putina energie in timpul utilizarii.
 
Sectorul Lifestyle a inregistrat o crestere deosebita, de 91%, in materie de vanzari ale produselor ecologice de-a lungul anului 2007. Exemple in acest sens stau produsele Cineos Soundbar cu tehnologia Ambisound, care utilizeaza cu 50% mai putina energie decat competitorii sai si gama de televizoare tip LCD, ale carei produse includ modele cu un consum energetic mai mic cu 36% decat cel al produselor concurente.

Data: 19 februarie 2008

Sursa: Philips