Clienţii Raiffeisen Bank au fost, miercuri, ţinta unui atac de tip phishing, prin care sunt „avertizaţi” că, în urma unor atacuri phishing, banca a fost nevoită să oprească sistemul de plăţi online, iar pentru rezolvarea problemei aceştia trebuie să se autentifice pe un site asemănător cu al băncii.

„Alertă atac phishing!!! Atenţie!!! Utilizatori ai Serviciului Raiffeisen On-Line, în ultima perioadă de timp au fost semnalate mesaje de tip phishing transmise pe e-mail !!! Din motive de atac phishing asupra Raiffeisen Bank a oprit sistemult de transferuri şi plăţi până la optimizarea platformei tehnice a serviciului Raiffeisen Online. Ne cerem scuze pentru neplacerile create. Pentru rezolvarea acestei probleme Raiffeisen Bank solicită autentificarea în online cu un nou sistem de siguranţă crescut de confidenţialitate”, se spune în mesajul e-mail.

De asemenea, în mesaj se arată că, pentru autentificare, clienţii trebuie să descarce un formular, informează Mediafax.

„Vă mulţumesc pentru înţelegere! Raiffeisen Online: Reuşim împreună”, se încheie mesajul.

Clienţii mai multor bănci au fost supuşi în ultima perioadă unor atacuri de tip phishing, care presupune înşelarea încrederii persoanelor vizate, prin însuşirea unei false identităţi pe Internet, fără afectarea fizică/informatică a sistemelor instituţiei. Mesajele e-mail, transmise aparent din partea băncii şi destinate utilizatorilor de poştă electronică, sunt realizate astfel încât să poată fi considerate informări oficiale şi legitime ale băncii.

Anul trecut, Raiffeisen Bank a fost cea mai vizată instituţie bancară din România de atacurile phishing, cu 60% din încercări, fiind urmată de BCR (13%), BRD (10%), Piraeus Bank (8,5%) şi Banca Transilvania (8,5%), potrivit producătorului de soluţii de securitate informatică BitDefender.

SURSA: Mediafax