Piaţa globală a produselor de lux va scădea în acest an cu 10 – 15% iar consumatorii se tem să mai cheltuie pe bunuri premium. Cu toate acestea, tendinţa este cu totul alta pe pieţele din Asia, potrivit unui studiu realizat de compania de consultanţă PriceWaterhouseCoopers (PwC).

Cu aproximativ 15.300 de gospodării care au avut în 2008 un venit anual de peste 1 milion de dolari, China este ţinta ideală pentru companiile din industria luxului. Cifrele sunt şi mai optimiste. În 2010 China va avea 18.500 de gospodării de milionari, pentru ca în 2011 sa ajungă la 24.000. Astfel, până în 2015, China va ajunge ţara cu cei mai mulţi cumpărători de produse premium.

PwC estimează că în 2010 China va aduce 10% dintre vânzările de accesorii şi genţi de lux din lume, vânzări care ajung la 25 miliarde de dolari.

Până acum însă, Japonia, Coreea de Sud, Singapore şi Hong Kong numără cei mai mulţi iubitori ai luxului. Doar în Japonia se duc 30% dintre produsele de acest fel cumpărate în întreaga lume. Coreea de Sud promite şi ea: în perioada martie 2008 – martie 2009 piaţa de profil a crescut cu 47,7%.

Şi India atrage noi investiţii. Conform PwC, compania locală DLF Brands a anunţat că va aduce pe piaţa 25 de mărci de lux, printre care Giorgio Armani şi Donna Karan, şi va deschide 500 de magazine în următorii cinci ani. Şi companiile străine au crescut importurile pe această piaţă cu 60%.

La celălalt capăt

La polul opus se află tările din Europa Centrală şi de Est. Potrivit PwC, această piaţă este imatură şi nu este gată să primească un aflux de branduri de lux.

Rusia, o altă piaţă privită cu optimism de producătorii de bunuri de lux până la venirea crizei, s-a prăbuşit. Conform PwC, cu doar 27 de miliardari în 2009 faţă de 74 în 2008, Rusia nu mai este un paradis al luxului. Cu toate acestea, Chanel şi Louis Vuitton se extind.