“Eu cred că piaţa de sănătate va avea o scădere de 8% – 10%, pe nominal, în RON. Probabil  vom termina undeva la 20 sau 22 de milioane de RON, ceea ce, de fapt, ne aduce la nivelul pieţei din 2005”, a spus Carmen Radu.
Potrivit directorului general adjunct Eureko România, numărul clienţilor a scăzut simţitor în momentul în care o parte dintre angajatori au decis să renunţe la beneficiile oferite angajaţilor, printre care şi asigurarea privată de sănătate.
“În primul rând piaţa asigurărilor a fost o piaţă corporate. A fost o piaţă a beneficiilor salariale. În ultimii doi ani foarte multe firme au renunţat la acest beneficiu în pachetul salarial, fie l-au redus la minim. S-au orientat de la produsele mai complexe şi mai scumpe către cele minime, ca şi grad de acoperire. Dacă în 2008 distribuţia în cadrul portofoliului nostru era 70% clienţi corporate şi 30% clienţi individuali, astazi distribuţia este 50% clienţi corporate şi 50% clienţi individuali”, a mai spus Carmen Radu.
Aceasta a subliniat faptul că nu se poate vorbi, încă, de existenţa unor semne care să determine abordarea unei note optimiste privind creşterea ponderii sectorului corporate în totalul primelor subscrise pentru asigurările private de sănătate pentru anul 2011. Cel mai probabil, în 2011, piaţa va rămâne la nivelul din 2010, atât din punct de vedere al primelor brute subscrise, dar şi al numărului de asiguraţi.
“Dacă s-ar întâmpla să avem o uşoară creştere economică, la nivel macro, cred că firmele vor fi mult mai atente la ceea ce vor face cu banii în următorii doi ani, pentru că o criză economică poate să aibă reveniri, încât tot retailul va începe să crească sau să menţină piaţa asigurărilor de sănătate. La nivel total, prognoza noastră este o creştere zero, poate doar balanţa retail – corporate să se mişte în favoarea clienţilor persoane fizice”, a mai declarat Carmen Radu.
În ceea ce priveşte produsele, directorului general adjunct Eureko România a mai spus că este dificil de spus daca se vor reduce preturile asigurarilor private de sanatate, dar cu siguranta vor apare produse mai simple, modulare avand un pret mai  accesibil.