Vânzările de automobile noi au scăzut cu 58,8% în luna iunie faţă de perioada similară a anului trecut, la 12.716 unităţi, iar în primul semestru declinul a fost de 51,3%, la 70.610 maşini, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.În luna iunie a anului trecut au fost vândute 30.930 unităţi, iar în primele 6 luni din 2008 au fost livrate 144.935 automobile pe piaţa locală.Livrările de automobile au scăzut cu 4,6%
Vânzările de automobile noi au scăzut cu 58,8% în luna iunie faţă de perioada similară a anului trecut, la 12.716 unităţi, iar în primul semestru declinul a fost de 51,3%, la 70.610 maşini, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.
În luna iunie a anului trecut au fost vândute 30.930 unităţi, iar în primele 6 luni din 2008 au fost livrate 144.935 automobile pe piaţa locală.
Livrările de automobile au scăzut cu 4,6% în iunie comparativ cu luna mai a acestui an, de la 13.336 unităţi la 12.716 autoturisme.
Piaţa auto totală (automobile, vehicule comerciale şi autobuze) a scăzut în iunie cu 61,6% faţă de aceeaşi lună a anului trecut, de la 36.420 unităţi la 13.966 autovehicule.
Comparativ cu luna mai, întreaga piaţă auto a înregistrat un declin de 7,7%. În mai au fost vândute 15.123 unităţi.
În primul semestru, livrările din piaţa totală au căzut cu 55,2% faţă de intervalul corespunzător al anului trecut, de la 176.385 autovehicule la 79.060 unităţi.
Vehiculele comerciale, în minus cu peste 70%
Vânzările de vehicule comerciale, al doilea segment al pieţei din punct de vedere al volumelor, au scăzut cu 77,5% în iunie, la 1.150 autovehicule, şi cu 72,9% în primul semestru, la 7.912 unităţi, faţă 29.179 vehicule în prima jumătate a anului trecut.
Livrările de autobuze au coborât cu 72,4% în iunie, comparativ cu aceeaşi lună a anului trecut, de la 363 la 100 de unităţi. În primele 6 luni, căderea acestui segment a fost de 76,3%, de la 2.271 unităţi în perioada ianuarie-iunie a anului trecut la 538 autobuze.
Clasamentul automobilelor
Dacia rămâne în continuare liderul pieţei auto româneşti, în funcţie de numărul de unităţi vândute, cu 21.542 automobile în primul semestru, în scădere cu 46,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, şi o cotă de piaţă de 30,5%, în urcare cu 2,6 puncte procentuale.
Hyundai se află pe poziţia a doua, cu 6.401 automobile livrate în primele şase luni din acest an, în creştere cu 6,4%, nivel corespunzător unei cote de piaţă de 9,1%, în urcare cu 5 puncte procentuale.
Renault ocupă locul al treilea, cu 5.146 autoturisme vândute (-52,8%) şi o cotă de piaţă de 7,3%, în scădere cu 0,2 puncte, iar pe poziţia imediat următoare se află Volkswagen, cu 5.143 maşini (-49,3%), echivalentul unei cote de piaţă de 7,3%, în urcare cu 0,3 puncte.
Clio şi Clasa A, câştigători pe o piaţă decimată
Clasamentul celor mai bine vândute modele de import din primele şase luni este condus de Renault Clio (2.956 unităţi), urmat de Kia C’eed (2.492 maşini) şi de Ford Focus, cu 1.803 maşini. Pe poziţia a patra se află Hyundai Accent, cu 1.729 unităţi, iar top cinci este încheiat de Skoda Octavia, cu 1.713 maşini.
În ceea ce priveşte vânzările pe clase, segmentul maşinilor mici de oraş (clasa A) a raportat cea mai redusă scădere în primul semestru, de 33,9% comparativ cu intervalul corespunzător al anului trecut, la 3.027 unităţi.
Clasa B a căzut cu 55,7% în perioada analizată, la 13.650 unităţi, iar pe cel mai important segment al pieţei din punct de vedere al volumelor, clasa C, vânzările au coborât cu 50,5%, la 21.855 maşini.
Vânzările de Sport Utility Vehicles (SUV) au consemnat un declin de 40,4% în primele şase luni, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, la 5.612 unităţi, iar livrările din clasa D au fost cu 51,9% mai reduse, la 3.618 unităţi.
Maşinile din segmentele E şi F, dominate de limuzine premium, au înregistrat scăderi ale vânzărilor de 50,6% (la 399 unităţi), respectiv de 61,7% (la 85 automobile).
Livrările de maşini de familie (clasa monovolum) au coborât cu 45,3% în perioada analizată, la 735 unităţi.
Benzina câştigă teren
Ponderea motorizărilor diesel în vânzările de maşini autohtone şi de import a scăzut cu 7,6 puncte în primul semestru, la 32,6% din totalul livrărilor, faţă de cota de 40,2% pe care o aveau în perioada similară a anului trecut.
Astfel, 67,4% dintre automobilele noi livrate în primul semestru au fost echipate cu motoare pe benzină, în timp ce restul de 32,6% au fost diesel.
Piaţa auto totală a scăzut cu 11,7% anul trecut, la 324.080 unităţi.
SURSA: Mediafax