Piaţa auto din România a scăzut cu 59,25%, ajungând la 33.513 unităţi în primele trei luni ale acestui an, faţă de 82.258 autovehicule comercializate în aceeaşi perioada din 2008, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).De asemenea, piaţa a scăzut în luna martie 2009 (14.812 unităţi) cu 25,33% faţă de martie 2008, cand au fost vandute 31.072 autovehicule.Vânzările producătorului autohton de autovehicule pe piaţa locală au
Piaţa auto din România a scăzut cu 59,25%, ajungând la 33.513 unităţi în primele trei luni ale acestui an, faţă de 82.258 autovehicule comercializate în aceeaşi perioada din 2008, potrivit statisticilor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
De asemenea, piaţa a scăzut în luna martie 2009 (14.812 unităţi) cu 25,33% faţă de martie 2008, cand au fost vandute 31.072 autovehicule.
Vânzările producătorului autohton de autovehicule pe piaţa locală au scăzut şi ele, cu 59,57% în primul trimestru al anului şi cu 44,81% în luna matrie 2009, raportat la aceleaşi perioade de timp ale anului trecut.
Drept urmare, Dacia a comercializat 8.682 unităţi în primul trimestru, dintre care 4.073 de autovehicule au fost vândute în luna martie a acestui an.
Pe de altă parte însă, rezultatele Dacia pe piaţa românească tind să se îmbunătăţească de la o lună la alta.
Astfel, dacă în luna februarie a acestui an compania a vândut 2.701 unităţi, în martie aceasta cifră a crescut cu 50,79%, ajungând la 4.073 unităţi.
Nu în ultimul rând, tendinţa de crestere de la o lună la alta se reflectă şi la nivelul întregii pieţe autohtone, printr-un plus de 40,87% în martie (14.812 unităţi) faţă de februarie (10.514 unităţi) a.c.