Vânzările de autovehicule noi au scăzut cu 54,3% anul trecut, la 147.962 de unităţi, iar segmentul autoturismelor a înregistrat un recul de 52%, la 130.193 de maşini, astfel că piaţa auto a revenit aproape de nivelul înregistrat în 2003.Din cele 130.193 de autoturisme vândute anul trecut, 38.736 unităţi au provenit din producţia internă, cu 52,7% mai puţine decât în anul 2008, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).Dacia rămâne l
Vânzările de autovehicule noi au scăzut cu 54,3% anul trecut, la 147.962 de unităţi, iar segmentul autoturismelor a înregistrat un recul de 52%, la 130.193 de maşini, astfel că piaţa auto a revenit aproape de nivelul înregistrat în 2003.
Din cele 130.193 de autoturisme vândute anul trecut, 38.736 unităţi au provenit din producţia internă, cu 52,7% mai puţine decât în anul 2008, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).
Dacia rămâne lider de piaţă
Cea mai vândută marcă pe piaţa românească a fost Dacia, cu 41.862 de vehicule livrate, secondată de Hyundai – 10.982 de unităţi, Volkswagen – 10.916 unităţi, Ford -10.496 unităţi şi Renault – 10.114 unităţi.
Pe segmentul vehiculelor comerciale scădrea a fost şi mai accentuată, de 66%, în piaţă intrând 16.678 de maşini, potrivit datelor APIA.
Vânzările de autobuze au înregistrat cea mai mare scădere din întreaga piaţă auto, cu 75% mai puţine livrări faţă de 2008, respectiv 1.091 de unităţi.
În ultima lună a anului trecut au fost vândute 9.858 de autovehicule, cu aproape 15% mai puţin faţă de noiembrie.
SURSA: Mediafax