Vanzarile de masini noi in Bulgaria au scazut dramatic in primele doua luni ale acestui an, potrivit datelor publicate de catre asociatia importatorilor locali de autovehicule. Dealerii de masini au vandut in lunile ianuarie si februarie, cumulat, 4.645 de unitati in Bulgaria, fata de 9.290 de masini comercializate in perioada similara a anului trecut.
Scaderea cu 50 de procente a socat industria de profil din tara vecina. Statisticile oficiale arata o scadere de 47% in ianuarie 2009 fata de aceeasi luna a anului trecut, in timp ce pentru luna decembrie 2008, s-a inregistrat o scadere cu 76% a vanzarilor de autovehicule noi fata de ultima luna a anului 2007.
Pe de alta parte, segmentul masinilor de lux a fost cel mai putin afectat, BMW reusind comercializarea a 110 masini in primele doua luni ale acestui an, marca urmata de Mercedes, cu 107 unitati.
Potrivit statisticilor, cele mai optimiste rezultate pe segmentul automobilelor au fost obtinute de Subaru, cu 55 de vehicule vandute in ianuarie si februarie 2009, fata de 30 de unitati comercializate in aceleasi luni ale anului trecut.