Într-un an marcat de noul COVID-19, piața auto din Franța a înregistrat scăderi importante, așa cum arată statisticile oficiale la finalul celor 12 luni. Așadar, din cauza pandemiei s-a înregistrat o scădere de 25% (peste 1,65 milioane unități înmatriculate) a pietei auto.
Chiar dacă în luna decembrie au fost redeschise anumite showroom-uri, nu s-a putut ajunge la un nivel al vânzărilor mai mare decât în 2019, motiv pentru care a fost raportată o scădere de 10,1% (-11,8% la autoturisme), scrie profit.ro.
Totuși, volumul de automobile înmatriculate în ultima lună a lui 2020 a fost cea mai mare din a doua jumătate a anului trecut. Autoritățile au anunțat că au fost vândute 229.581 unități, din care 186.323 au fost autoturisme. Trebuie menționat că decembrie 2020 a fost mai slabă decât aceeași lună a anului 2019 și 2017, dar mai bună decât cea din 2018.
Dacia, printre producătorii auto loviți dur de pandemie
Luând în considerare pandemia de coronavirus, putem spune că luna decembrie a anului 2020 a fost un coșmar pentru producătorul auto Dacia, având în vedere că scăderea înregistrată a fost dublă în ultima lună a anului, față de media pieței.
Așadar, Dacia a reușit să înmatriculeze doar 9.122 de unități, dintre care 8.997 vehicule, și a marcat un declin de 31,6%, afectând astfel și rezultatul grupului Renault, la -14,2%, în condițiile în care Renault a reușit să limiteze scăderea la 9,8%.
Cel mai vândut model al mărcii Dacia, Sandero, a rămas în fruntea vânzărilor, chiar și în aceste condiții dure, fiind al șaselea cel mai vândut automobil din Franța, în 2020, și cel mai cumpărat autoturism de către persoanele fizice, cu un volum de 53.354 unități, scrie sursa anterior menționată.
Situația celorlalte mărci
În timp ce vânzările Dacia au fost grav afectate de pandemia de coronavirus, Peugeot a marcat o creștere de 5,2%. Opel se alătură mărcilor de automobile care au înregistrat creșteri în decembrie 2020, așa că marca aflată în proprietatea PSA a avut majorări de 3,3%. Totuși, Citroen nu a avut același noroc, motiv pentru care a scăzut cu 13,9%.
Alte mărci cu creștere în ultima lună au fost Toyota (25%), Hyundai (8,1%), Jeep (7,8%). Mărcile grupului VW au scăzut pe linie, de la 7% pentru Audi, 11% pentru VW, până la 22% pentru SEAT.
Trebuie menționat că, în 2020, guvernul francez a încercat să susțină piața auto prin subvenții acordate în cadrul unui amplu program de relansare, care a oferit avantaje doar celor care au cumpărat automobile cu emisii reduse sau cu vehicule electrice. Din acest motiv, Dacia a fost dezavantajată, ducând lipsa unor motorizări hibride sau electrice, conform celor scrise de sursa anterior precizată.