În perioada ianuarie – februarie 2016 au fost vândute în România 10.899 autoturisme, în creştere faţă de perioada similară din 2015 – 8.768 vehicule. România s-a situat pe locul trei în Europa, fiind întrecută doar de Cipru – 47,2% şi Irlanda – 35,5%.
În primele două luni din 2016, au fost vândute 2.186.605 de autoturisme noi în Europa, în creştere cu 10,1% comparativ cu cele 1.986.709 unităţi în perioada similară din 2015, arată datele prezentate de ACEA.
Toate marile pieţe au contribuit pozitiv la creşterea generală din perioada ianuarie – februarie 2016, în special Italia – 22,6% şi Spania – 12,4%, dar şi Franţa – 8,7%, Germania – 7,8% şi Marea Britanie – 4,7%.
Vânzările auto în Uniunea Europeană şi în ţările EFTA au continuat să înregistreze creşteri în februarie, pentru a 30-a lună consecutiv, datorită redresării zonei euro şi a lansării de noi modele. Luna trecută, înmatriculările de autoturisme noi au crescut cu 14%, la 1.092.825 vehicule, de la 958.239 unităţi în februarie 2015.
Toate marile pieţe auto au contribuit pozitiv la creşterea generală, în special Italia, cu un avans de 27,3%, urmată de Franţa – 13%, Spania – 12,6%, Germania – 12% şi Marea Britanie – 8,4%. România a înregistrat luna trecută un avans al vânzărilor de 23,9%, fiind înmatriculate 5.099 vehicule.
Statisticile vizează pieţele auto din 29 de state europene, din care 26 provin din Uniunea Europeană, fără Malta, iar trei state sunt participante la Acordul European de Comerţ Liber – EFTA, respectiv Islanda, Norvegia şi Elveţia. AGERPRES