Datelele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA), publicate luni, 10 august, arată un tablou sumbru al pieţei auto din România: aceasta a scăzut cu nu mai puţin de 34,2% la nivelul primelor şapte luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Conform analizei sectoriale, din ianuarie până în iulie, Dacia conduce topul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale), cu 20.252 unităţi. Marca autohtonă este urmată de către Volkswagen (5.779), Renault (5.667), Skoda (5.000), Ford (4.905) şi Hyundai (4.064).
Pe segmentul autoturismelor s-a consemnat, în primele şapte luni din 2020, o scădere generală de 34%, în comparaţie cu intervalul similar din anul anterior. Ierarhia vânzărilor este condusă de către Dacia, cu 18.950 de unităţi (-33,8% faţă de 2019, cotă de piaţă 30,7%).
Pe locurile următoare se clasează Skoda – cu 5.000 de unităţi (-34,6% faţă de primele şapte luni din 2019 şi cotă de piaţă de 8,1%), Volkswagen – cu 4.880 unităţi (-24,5%, cotă de piaţă 7,9%), Renault – cu 4.678 de unităţi (-44,3%, cotă de piaţă 7,6%) şi Hyundai – cu 4.064 de unităţi (-8,9%, cotă de piaţă 6,6%).
După primele şapte luni din 2020, Dacia Logan este cel mai bine vândut model din România, cu 8.353 de unităţi vândute, în scădere cu 46,6%, comparativ cu datele din anul trecut. Urmează în top Dacia Duster (4.731 unităţi, -25,9%), Dacia Sandero (4.576 unităţi, -7,6%), Renault Clio (2.074 unităţi, -44,6%) şi Skoda Octavia (1.795 unităţi, -39%).
Autoturismele pe benzină domină topul vânzărilor din România, cu aproape 66% din total
În funcţie de tipul de combustibil al achiziţiilor de autoturisme, în intervalul ianuarie – iulie, autoturismele pe benzină continuă să deţină cea mai mare pondere, respectiv 65,6% din total (în scădere faţă de cota înregistrată anul trecut, de 69,5%).
Autoturismele “verzi”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele hibride (care dispun de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au înregistrat un volum în creştere de 3,6%, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pe subcategorii, o creştere importantă (de 38,6%) a fost consemnată la autoturismele 100% electrice, dar şi una mult mai consistentă, de 115,1%, la cele hibride plug-in.
Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (nu sunt incluse aici cele mild hibrid) înregistrează după primele şapte luni din 2020 o evoluţie negativă (-11,5%).
În cazul autovehiculelor comerciale uşoare (inclusiv minibuse si pick-up), statistica APIA relevă faptul că această categorie a înregistrat o scădere importantă în luna iulie (-36,4%), respectiv de 27,9%, pe primele şapte luni ale acestui an, scrie Agerpres.
La nivel general, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 58% din totalul achiziţiilor de autoturisme.