Datele APIA arată o scădere impresionantă a pieţei auto din România, după primele şapte luni din 2020. Producătorul local Dacia rămâne totuşi campion al vânzărilor, iar Dacia Logan, cu peste 8.300 de unităţi, este cel mai bine vândut model din ţara noastră în această perioadă.
Datelele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA), publicate luni, 10 august, arată un tablou sumbru al pieţei auto din România: aceasta a scăzut cu nu mai puţin de 34,2% la nivelul primelor şapte luni ale anului, faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Conform analizei sectoriale, din ianuarie până în iulie, Dacia conduce topul general pe mărci (autoturisme + autovehicule comerciale), cu 20.252 unităţi. Marca autohtonă este urmată de către Volkswagen (5.779), Renault (5.667), Skoda (5.000), Ford (4.905) şi Hyundai (4.064).
Pe segmentul autoturismelor s-a consemnat, în primele şapte luni din 2020, o scădere generală de 34%, în comparaţie cu intervalul similar din anul anterior. Ierarhia vânzărilor este condusă de către Dacia, cu 18.950 de unităţi (-33,8% faţă de 2019, cotă de piaţă 30,7%).
Pe locurile următoare se clasează Skoda – cu 5.000 de unităţi (-34,6% faţă de primele şapte luni din 2019 şi cotă de piaţă de 8,1%), Volkswagen – cu 4.880 unităţi (-24,5%, cotă de piaţă 7,9%), Renault – cu 4.678 de unităţi (-44,3%, cotă de piaţă 7,6%) şi Hyundai – cu 4.064 de unităţi (-8,9%, cotă de piaţă 6,6%).
După primele şapte luni din 2020, Dacia Logan este cel mai bine vândut model din România, cu 8.353 de unităţi vândute, în scădere cu 46,6%, comparativ cu datele din anul trecut. Urmează în top Dacia Duster (4.731 unităţi, -25,9%), Dacia Sandero (4.576 unităţi, -7,6%), Renault Clio (2.074 unităţi, -44,6%) şi Skoda Octavia (1.795 unităţi, -39%).
Autoturismele pe benzină domină topul vânzărilor din România, cu aproape 66% din total
În funcţie de tipul de combustibil al achiziţiilor de autoturisme, în intervalul ianuarie – iulie, autoturismele pe benzină continuă să deţină cea mai mare pondere, respectiv 65,6% din total (în scădere faţă de cota înregistrată anul trecut, de 69,5%).
Autoturismele “verzi”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele hibride (care dispun de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) au înregistrat un volum în creştere de 3,6%, comparativ cu perioada similară a anului trecut. Pe subcategorii, o creştere importantă (de 38,6%) a fost consemnată la autoturismele 100% electrice, dar şi una mult mai consistentă, de 115,1%, la cele hibride plug-in.
Pe de altă parte, autoturismele hibride care dispun de propulsie electrică (nu sunt incluse aici cele mild hibrid) înregistrează după primele şapte luni din 2020 o evoluţie negativă (-11,5%).
În cazul autovehiculelor comerciale uşoare (inclusiv minibuse si pick-up), statistica APIA relevă faptul că această categorie a înregistrat o scădere importantă în luna iulie (-36,4%), respectiv de 27,9%, pe primele şapte luni ale acestui an, scrie Agerpres.
La nivel general, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de către persoanele juridice, care acoperă 58% din totalul achiziţiilor de autoturisme.