Piața auto din România vine cu vești noi. Înmatriculările de autovehicule înregistrate în România, în ianuarie, au scăzut cu 46,8%. E vorba de până la 7.625 de unităţi. Cifra este în comparație cu aceeaşi perioadă din 2020. Informațiile au fost date de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). Asociația citează datele Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).
Conform statisticii oficiale, din numărul total de autovehicule, 6.004 exemplare au fost autoturisme noi. Vorbim de o scădere faţă de luna ianuarie 2020 de 51,9%. Atunci au fost înmatriculate 12.489 de unităţi
Care sunt primele mărci înregistrate în ianuarie
Topul primelor cinci mărci înregistrate în ianuarie este condus de Dacia, cu 914 de unităţi. Apoi Ford cu 763 de unități. În continuare este Toyota cu 711, Hyundai cu 661 şi Skoda de 468 unități.
Pe de altă parte, la categoria autoturisme rulate, cele 32.366 de unităţi înmatriculate în prima lună a acestui an sunt cu 6,9% mai puţine decât în aceeaşi lună din 2020.
În ceea ce priveşte înmatriculările de vehicule comerciale noi (LCV, HCV, Minibus şi Bus, precum şi vehicule speciale). Este rezultatul a unui volum de 1.621 de unităţi, consemnat în ianuarie 2021 (-12,4% faţă de ianuarie 2020).
Potrivit sursei citate, pe segmentul de motocicluri (motociclete, mopede, ATV-uri) în perioada analizată, s-au înmatriculat 242 de unităţi, în creştere cu 10%.
Dacia a avut una dintre cele mai dure scăderi ale înmatriculărilor din Europa în 2020, cu o contracție de 30%. Compania a depășit cu puțin 405 mii de unități intrate în circulație.
La nivelul grupului-mamă, Renault, scăderea a fost ceva mai redusă de 25,7%. Contracții mai mari au avut Ford și Peugeot Citroen, cu minus 31,7%, respectiv 30,3%. Cota de piață a Dacia s-a redus la 3,4% față de 3,7%, nivelul înregistrat în 2019. Înmatriculările la nivel european au avut o traictorie mai proastă decât producția din România – anul trecut, uzina de la Mioveni a produs 259 de mii de mașini, în scădere cu 25%.