Piaţa auto din Rusia aduce tristeţe constructorilor, chiar dacă unele mărci sclipesc prin creşteri remarcabile. Vânzările de automobile noi au scăzut cu 56% în luna iunie pe piaţa rusească, înregistrând însă o uşoară revenire, de două procente, comparativ cu luna anterioară (58% – n.r.), a anunţat Asociaţia Afaceriştilor Europeni (AAE).
Pentru prima jumătate a acestui an, vânzările de maşini noi au scăzut cu 49%, la 763,926 unităţi, pe fondul reducerii cheltuielilor determinate de reducerile salariale şi concedierile apărute în cel mai prost din ultimii zece ani pentru economia Rusiei. De asemenea, un factor important care a dus la înjumătăţirea pieţei auto ruseşti este lipsa de finanţare.
Situaţia dezolantă din rusia intră în contrast evident cu piaţa indiană, acolo unde vânzările de maşini noi au crescut pentru a cincia lună consecutiv, potrivit statisticilor publicate miercuri, scrie Automotive News.
Mărcile europene, în declin uşor
Constructorul Volkswagen, care intenţionează chiar să crească producţieia la fabrica din Kaluga a înregistrat o scadere cu 11% a vânzărilor în Rusia pentru primele şase luni ale anului în curs. Cel mai mare constructor auto din Europa a anuţat o scădere cu 38% a vânzărilor pe segmentul „van”.
De asemenea, PSA/Peugeot-Citroen, care în luna iunie anunţa o investiţie de 730 milioane de dolari în parteneriat cu Mitsubishi Motors Corp., a înregistrat o scădere de 6 procente a vânzărilor pentru primul semestru, în ciuda unei creşteri cu 39% a mărcii Citroen, la 6.809 unităţi.
Maşinile de peste ocean au scăzut la jumătate
Vânzările combinate ale Ford şi volvo au scăzut cu 52% în primele şase luni ale anului, ajungând astfel la 53.155 maşini.
În acelaşi timp, rezultatele comerciale ale constructorului General Motors (GM) pe piaţa rusească au scăzut cu 54%, ajungând la 83.865 unităţi.
Totuşi, GM a reuşit să crească cu 104%, la 753 de unităţi Hummer comercializate în primul semestru pe piaţa rusească, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. De asemenea, Cadillac, marca de lux a GM a înregistrat vânzări în creştere cu 2%, la 927 unităţi.
Lada scade şi ea dar deţine un volum dublu faţă de restul mărcilor
Rezultatele comerciale ale AvtoVAZ, producătorul maşinilor Lada, au scăzut cu 44% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008. Cu toate acestea, Lada a vândut dublu comparativ cu oricare altă marcă pe piaţa rusească: 180.000 de unităţi.