Automobile Manufacturers Committee (AEB) a anunţat joi că se aşteaptă în 2012 la o creştere a vânzărilor de 12%, la 2,8 milioane de vehicule, faţă de un avans de 39% în 2011, scrie Agerpres.
"Riscul îl reprezintă impactul potenţial al încetinirii economiei mondiale. Nu am văzut asta încă, dar rămâne un risc potenţial", a afirmat preşedintele AEB, David Thomas.
Vânzările de 2,8 milioane de unităţi în 2012 vor fi comparabile cu nivelul de dinaintea crizei, de 2,9 milioane în 2008.
"Am văzut în urmă cu trei ani că Rusia este afectată semnificativ de declinul economiei mondiale, nu este imună", a declarat pentru Reuters şeful AEB.
Tot joi, PSA Peugeot Citroen a anunţat că vânzările din Rusia au crescut anul trecut cu 34,8%, în timp ce pe plan mondial vânzările producătorului auto francez au scăzut cu 1,5%, din cauza crizei din Europa.
Guvernul rus a semnat recent acorduri cu Fiat, Ford, Volkswagen, General Motors şi un consorţiu alcătuit din AvtoVAZ, Renault-Nissan, Izhavto şi KamAZ pentru dezvoltarea de noi facilităţi de producţie în Rusia.
GM va investi aproximativ un miliard de dolari pentru extinderea şi modernizarea facilităţilor din Rusia, iar Volkswagen va investi 900 milioane de dolari.
Carlos Ghosn, care conduce Alianţa Renault-Nissan, a anunţat că în 2011 cei doi producători auto şi partenerul rus AvoVAZ au înregistrat vânzări combinate record de 8,03 milioane vehicule, în creştere cu 10% faţă de 2010. Conform acestor cifre Renault-Nissan este aproape de grupul german Volkswagen, care în 2011 a vândut 8,13 milioane vehicule şi are drept obiectiv detronarea liderului mondial Toyota.
Obiectivul pe care şi l-au propus Renault, Nissan şi AvtoVAZ împreună este ca peste cinci ani să ajungă să livreze anual 1,6 milioane vehicule pe piaţa rusească, urmând să controleze împreună 40% din piaţa auto rusească.