Piata auto din SUA a inregistrat, in luna septembrie, scaderi majore in ceea ce priveste vanzarile de masini noi. Reticenta cumparatorilor, dictata in special de confruntarea acestora cu criza creditelor si cea financiara din Statele Unite a dus la obtinerea unora dintre cele mai slabe rezultate inregistrate de marii constuctori auto in ultimii ani.
Toyota, a inregistrat o scadere cu 24% a vanzarilor pe piata din SUA in luna septembrie cand a reusit sa comercializeze 86.629 unitati, fata de rezultatul obtinut anul trecut, in aceeasi luna. Potrivit oficialilor companiei, acesr rezultat a fost obtinut pe fondul crizei financiare din SUA, care a avut un efect major asupra inclinatiei de cumparare a potentialilor clienti.
De asemenea vanzarile Toyota Motor pe piata din SUA au scazut cu 32,3% in luna septembrie, acesta fiind unul din cele mai slabe rezultate obtinute in cei 50 de ani de activitate in aceasta tara. Potrivit companiei, Toyota a comercializat numai 81.282 unitati, comparativ cu 125.007 masini vandute in aceeasi luna a anului trecut.
Pe de alta parte, General Motors (GM) a reusit sa depaseasca destul de usor „performantele” majoritatii marcilor de pe piata din SUa, inregistrand un declin al vanzarilor de „numai” 15,6% in luna septembrie. Drept urmate, GM a reusit sa obtina cea mai mare cota de piata pe care a detinuto in cursul acestui an (27%), cu toate ca din punct de vedere al numarului de unitati vandute situatia nu este la fel de imbucuratoare.
Cea mai buna divizie a GM in SUa a inregistrat un declin de zece procente al vanzarilor in luna septembrie anul curent, comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, reusind sa comercializeze 284.300 unitati, fata de 337.640 masini vandute cu un an mai devreme.
Kia Motors a inregistrat si ea o scadere cu 27,8% a vanzarilor in aceeasi luna, pe aceeasi piata. Cu toate acestea, Kia a reusit ca in ceea ce priveste rezultatul cumulat al primelor noua luni sa se situeze in partea pozitiva a balantei, cu o crestere de 17,2% a vanzarilor, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
Nu in ultimul rand, Mazda America de Nord a raportat pentru luna septembrie un declin cu 35,6% a vanzarilor pe piata din SUA, cu toate ca modelul Mazda6 a ajuns in showroom-uri mai devreme decat era prevazut, iar vanzarile acestuia au depasit asteptarile, insumand 3.694 unitati, prea putine insa pentru a avea un efect semnificativ in privinta bilantului total.
Nici compania Ford nu a fost ocolita de rezultate „descurajatoare pe piata din SUA. Ford Motor Co. a anuntat o scadere cu 33,7% a vanzarilor in luna septembrie pe piata din SUA, pe fondul accesibilitatii tot mai restranse la credite si a crizei financiare, factori ce i-au tinut pe potentialii cumparatori departe de showroom-uri.
Aceasta scadere a vanzarilor marcheaza a zecea luna consecutiva de rezultate negative in aceasta privinta, o perioada ce se incadreaza in cele mai mari intalnite in randul constructorilor auto la nivel mondial.