Declin semnificativ în privința înmatriculărilor de autoturisme noi înregistrate în ianuarie 2020 pe piața auto europeană. Schimbările legislative majore anunţate de unele state din UE, condiţiile economice globale şi incertitudinile cauzate de ieşirea Marii Britanii din UE și-au spus cuvântul.
Înmatriculările de autoturisme noi în Europa (UE plus Marea Britanie şi ţările EFTA) au scăzut cu 7,4% în ianuarie 2020, comparativ cu perioada similară din 2019, arată datele publicate marţi de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Datele statistice sunt valabile pentru cele 27 de state membre ale Uniunii Europene, plus Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia.
Un număr de 1,13 milioane de autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Europa, comparativ cu 1,22 milioane în ianuarie 2018.
Conform ACEA, declinul pieţei auto europene a fost determinat de schimbările legislative majore anunţate de unele state din UE, condiţiile economice globale şi incertitudinile cauzate de ieşirea Marii Britanii din UE, anunță Agerpres.
Declin și în România
În ianuarie, piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 10,5%.
Astfel, au fost înmatriculate 12.489 autoturisme, faţă de 13.952 vehicule în perioada similară din 2019. Lituania a raportat un avans de 35,1% luna trecută.
Cele patru mari pieţe din UE au înregistrat scăderi în ianuarie, astfel: minus 13,4% în Franţa, minus 7,6% în Spania, minus 7,3% în Germania şi minus 5,9% în Italia, arată datele ACEA.
Vânzările de autoturisme noi în Europa au urcat cu 1,2% în 2019, cea mai dinamică piaţă auto fiind cea din Lituania, unde înmatriculările de autoturisme noi au înregistrat un avans de 43,2% în ritm anual, urmată de piaţa din România, care a raportat o expansiune de 23,4%.