Cei şase ani de declin al vânzările auto în Europa ar putea să se încheie în 2014, când ar urma să se înregistreze un avans de 2% al înmatriculărilor de vehicule de pasageri, a anunţat, miercuri, Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), transmite Reuters.
Anul trecut au fost înmatriculate în ţările Uniunii Europene 11,9 milioane autoturisme noi, în scădere cu 1,7% comparativ cu 2012. Este vorba de cel mai slab an pentru piaţa auto europeană din 2003, când ACEA a început să colecteze date pe acest subiect. În schimb, în luna decembrie 2013, vânzările de autoturisme au crescut cu 13%, până la 906.294 de unităţi, cea mai mare creştere lunară înregistrată după luna decembrie 2009.
Piaţa se aşteaptă la o redresare graduală în 2014, cu o creştere a PIB-ului UE de 1,4%, ceea ce ar avea ca rezultat un avans de 2% al sectorului auto, a declarat Philippe Varin, preşedintele ACEA şi director general al PSA Peugeot Citroen.
Acesta a adăugat că în 2014 ar putea fi vândute în ţările Uniunii Europene aproximativ 12 milioane de vehicule de pasageri, faţă de aproape 16 milioane în 2007.
Varin se aşteaptă la o redresare a pieţei auto din Franţa şi Germania, după o scădere de 4,2% şi, respectiv, 5,7%, în 2013. În schimb, piaţa auto din Marea Britanie este într-o situaţie bună, după un avans al vânzărilor de 10,8% anul trecut.
Spania, cu o creştere de 3,3%, se redresează de asemenea, în timp ce Italia pare să fi depăşit momentele dificile din 2013, când a înregistrat un declin al vânzărilor de 7,1%.
În pofida relansării înregistrată în decembrie 2013, analiştii avertizează că deocamdată nu se ştie cât de solidă este revenirea, în condiţiile în care relansarea economiei europene este inegală, iar rata şomajului rămâne la un nivel ridicat, cel puţin în sudul Europei.
'Va mai dura cel puţin doi ani până când piaţa va înregistra o revenire reală a vânzărilor de autovehicule', a declarat recent Peter Fuss, senior advisory partner la Ernst & Young's Global Automotive Center.
'Ca urmare, profiturile producătorilor auto ar urma să rămână supuse la provocări cel puţin până la finele lui 2015', a adăugat Peter Fuss.
Situaţia negativă de pe piaţa auto din Europa contrastează cu evoluţiile de pe primele pieţe auto mondiale, China şi SUA.
Sursa: Agerpres