Piaţa auto din România va înregistra în cursul anului 2010 un volum similar cu cel din acet an, însă tot atunci vor fi sesizate şi primele semne de revenire, a declarat CEO-ul Mercedes-Benz România, Michael Grewe.

„Mă aştept ca piaţa auto din România să înregistreze şi anul viitor un volum apropiat de cel de anul acesta”, a declarat, miercuri, reprezentantul Mercedes-Benz. Estimările făcute de reprezentanţii celor mai mari dealeri auto din ţară indică faptul că în acest an piaţa nu va depăşi 140.000 de unităţi comercializate.

Conform APIA, până la sfârşitul lunii octombrie au fost comercializate 112.150 automobile noi în România.

1.000-1.500 de automobile Mercedes anul viitor

„Începutul anului 2010 va fi dificil. În 2010 vom vedea un început de revenire economică, însă când anume va avea loc şi cât de accentuată va fi această revenire nu pot spune. De asemenea, ne aşteptăm ca vânzările din 2010 ale Mercedes-Benz în România să fie apropiate de ceea ce am înregistrat în acest an”, a mai spus Grewe.

Potrivit statisticilor Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), Mercedes a comercializat în acest an, până la finele lunii octombrie 1.106 automobile şi deţine o cotă de piaţă de 1% din toalul acesteia.

Criza a crescut importanţa serviciilor after-sales

Pe de altă pare, aflat la evenimentul de inaugurare a depozitului central al Mercedes-Benz în România, Michael Grewe a precizat că activitatea de after-sales a crescut ca şi proporţie în totalul veniturilor.

„În mod normal această activitate ar trebui să reprezinte circa 20% din veniturile înregistrate în România. Totuşi, din cauza efectelor crizei economice, veniturile pe care această activitate le aduce au ajuns la circa 35%-40% din total”, a explicat Grewe.