Interesant este însă că, printre efectele încheierii programului de casare se remarcă scăderea vânzărilor de mașini de oraș, din clasele A și B, fapt contrar estimărilor care arătau un apetit tot mai mare al vesticilor pentru vehicule de dimensiuni reduse. Motivul acestui recul este pe cât de simplu, pe atât de logic. Pe perioada desfășurării programului „rabla” din Franța majoritatea cumpărătorilor a achiziționat, în schimbul bonusurilor, mașini mai ieftine, mare parte dintre acestea făcând parte din clasele mini (A) și mică (B). Astfel s-a creat falsa impresie că francezii sunt gata să renunțe la mașinile mai mari în favoarea citadinelor.

Semn rău pentru Dacia

Chiar dacă pentru români pare puțin interesantă evoluția pieței franceze, este demn de luat în seamă efectul încheierii programului de casare, acesta fiind încă, la noi, principalul factor de stabilitate a pieței. Asta dacă putem considera reculul de circa 12% înregistrat în prima parte a anului, stabilitate. De asemenea, evoluția pieței franceze reprezintă un punct de interes pentru singurul producător autohton de autoturisme, Dacia, care exportă în această țară o mare parte din producție. Conform oficialilor Dacia, între 2004 (lansarea modelului Logan) și decembrie 2010, în Franța au fost comercializate 280.986 de mașini produse la Mioveni, nu mai puțin de 110.076 fiind aferente doar anului trecut. De altfel, Franța este pe primul loc în topul exporturilor Dacia.
Din nefericire, în luna iunie, înmatriculările de automobile Dacia pe piața franceză au înregistrat un recul de 44%, mult mai mare decât scăderea de 12,6% a pieței. Chiar și pentru primele șase luni scăderea vânzărilor este importantă: -22,1%. Principalul model autohton „lovit” de scăderea pieței franceze din iunie este Sandero care, conform presei din Hexagon a scăzut cu 81,5%. În același timp însă, SUV-ul Duster înregistrează o creștere susținută (+77%), fapt ce a determinat analiștii francezi să considere că modelul de teren autohton „fură” din piața fratelui mai mic, și, în special, din cea a variantei cu gardă la sol mărită, Stepway.

Modelele mici pierd în favoarea claselor superioare

În luna iunie, cele mai importante scăderi ale înmatriculărilor din Franța au fost înregistrate de mașinile din segmentele A și B. Astfel, Renault Clio III a scăzut cu 16,6% față de mai, Peugeot 207 cu 21%, VW Polo cu 34,1% și Renault Twingo cu 49,5%. În același timp, majoritatea modelelor importante din clasele superioare au crescut în ceea ce privește volumul vânzărilor. De exemplu, înmatriculările Peugeot 308 din iunie au fost cu 9,6%mai mari față de luna mai, Citroen C4 a avansat cu 72,3%, VW Passat cu 18,3%, Opel Meriva cu 43%, iar Mercedes clasa C cu 45,7%.