Raportul Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Veiculelor (DRPCIV) privind înmatriculările de autoturisme noi în primele șase luni ale anului arată o adevărată prăbușire a pieței de profil. Astfel, în iunie au intrat în circulație doar 3.967 de autoturisme, în scădere cu 45,85% față de aceeași lună din anul anterior.
Totalul înmatriculărilor de autoturisme din primele șase luni arată și el o scădere drastică. În perioada ianuarie – iunie 2013 au fost înregistrate 24.549 de tranzacții cu mașini noi față de 33.343 cu un an în urmă. Scăderea de 26,37% poate însemna că la finalul anului, piața autoturismelor nu va urca mai sus de 50.000 de unități. Asta înciuda prognozelor care indicau o ușoară creștere. Conform comercianților, principalul factor care a dus piața aproape de dezastru este noul sistem de calcul al taxei pe poluare (timbru de mediu) care favorizează mașinile de ocazie cu vechimi mari. Iar cifrele aferente înmatriculărilor de autoturisme second-hand susțin această idee. În doar șase luni, au fost înmatriculate în România nu mai puțin de 100.684 de astfel de vehicule, în creștere cu 36,56% față de cele 73.729 unități înregistrare în aceeași perioadă a anului trecut. Dacă ritmul se va păstra este foarte posibil ca 2013 să devină cel mai slab an din istoria vânzărilor de mașini noi din țara noastră iar raportul dintre vehiculele noi înmatriculate și cel al mașinilor de ocazie să fie de 1 la 4 sau chiar 1 la 5.
În semestrul I din acest an cel mai dramatic lovite mărci au fost Infiniti (-77,78%), Chevrolet (-64,93%), Volvo (-60,21%), Citroen (-56,04%), Subaru (-53,54%) și Suzuki (50,56%). În același timp, brandurile care au reușit să își majoreze sensibil vânzările au fost Mini (65,52%), Mazda (25,71%), Ferrari (25%), Jaguar (25%) și Honda (19,34%).
Conform DRPCIV, românii au înmatriculat în primele șase luni doar 6.440 de autoturisme noi purtând marca Dacia (-23,07%) și 1.407 Ford (-45,10%).