Este deja un lucru știut că piața auto românească se află într-un declin fără precedent. Anul trecut, numărul de autoturisme noi comercializate a fost cu aproape 52% mai mic decât în 2008. Nici în acest an situația nu pare mai bună. După nouă luni, piața s-a contractat cu încă 24%, astfel încât au fost vândute doar 78.152 de unități, față de 101.770 în perioada ianuarie – septembrie 2009. Dacă toate aceste lucruri sunt cunoscute, mai puțin observate sunt modificările comportamentului clienților.
Astfel, în domeniul SUV-urilor (Sport Utility Vehicle), se poate constata foarte clar o creștere a vânzărilor în perioada octombrie-decembrie a fiecărui an. Spre exemplu, dacă în primele nouă luni din 2009 cota de piață a acestor mașini era de 7,68%, în următoarele trei luni, aceasta s-a majorat la 8,04%. Dacă, la prima vedere, o astfel de tendință poate părea întâmplătoare, faptul că și în 2008 sau 2007 lucrurile au stat aproape la fel este de natură să demonstreze că perioada octombrie – decembrie poate fi considerată „anotimpul SUV“.
Pe lângă această tendință, de la un an la altul, devine evident că românii sunt tot mai atrași de acest tip de vehicule. Astfel, dacă în 2007, segmentul SUV al pieței avea a doua creștere (70,6%) după cel al monovolumelor (81%), numărul de vehicule de teren s-a majorat în 2008 cu 0,3%, în timp ce toate celelalte segmente au scăzut, cu excepția clasei mini (28,1%). Anul trecut, în condițiile unei piețe aflate într-un picaj pronunțat (-51,6%), vânzările de SUV-uri au scăzut cu doar 44%, în timp ce clasa A s-a restrâns cu 46,2%, clasa B, cu 57,2%, iar cea a compactelor, cu 49,9%.
De ce SUV-uri?
Multora li se pare ciudat că, în timp ce acest segment se reduce în multe dintre statele lumii din cauza consumului mare de combustibil și a penalităților impuse de autorități pentru emisiile de CO2, în România, el continuă să crescă. Conform importatorilor autohtoni de automobile, tendința locală este generată în primul rând de starea infrastructurii rutiere, dar și de opinia larg răspândită printre cumpărători că aceste vehicule sunt mai sigure. Pe de altă parte, majorarea cotei de piață în lunile de toamnă arată clar că românii preferă pe timpul iernii un vehicul cu tracțiune integrală și cu garda la sol mărită, pentru a nu avea probleme pe drumurile înzăpezite.
Ce cumpără românii
În anii precedenți, piața SUV era dominată de modele importate. După ani buni în care Hyundai a dominat acest segment, în 2008, lider a devenit Volkswagen, cu modelul Tiguan. Anul trecut, Tucson a revenit în frunte, însă apariția Daciei Duster în 2010 a bulversat clasamentul. Astfel, din totalul de 8.177 de SUV-uri comercializate în primele nouă luni ale anului, nu mai puțin de 3.278 au fost Duster.
În privința motorizării, există o accentuată predilecție pentru versiunile diesel, atât la modelele de import, cât și la singurul de acest fel din producția autohtonă. Conform Asociației Importatorilor Români de Automobile, 1.634 dintre mașinile Duster vândute sunt propulsate de motorul 1.5 dCi de 110 CP, în timp ce 1.185 sunt dotate cu motorul pe benzină de 1.6 litri, iar restul de 459, cu dieselul de 85 CP.
8.177de SUV-uri au fost comercializate pe piața românească în primele nouă luni din acest an
Piața auto românească a intrat în anotimpul SUV-urilor
17 noiembrie 2010, 06:17
Ultima modificare în 17 noiembrie 2010, 08:17
La fiecare sfârșit de an, cota de piață a vehiculelor din categoria Sport Utility se majorează față de primele nouă luni ale anului. În ciuda crizei, tendința se menține și în acest an.
Etichete: dacia,
suv
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook