Piaţa autoturismelor în martie: 87% second-hand şi 13% noi

Numărul de autoturisme second-hand înmatriculate în a treia lună a acestui an este impresionant: 52.897. Asta după ce, în ianuarie erau înscrise în circulaţie doar 5.941 de astfel de maşini, iar în februarie numărul lor creştea până la 17.950. Triplarea pieţei maşinilor de ocazie în numai o lună a făcut ca piaţa autoturismelor noi să atingă cu greu 8.123 de unităţi în martie, după ce, în ianuarie erau înmatriculate 13.815 unităţi, iar în februarie numai 7.183.

Numărul de autoturisme second-hand înmatriculate în a treia lună a acestui an este impresionant: 52.897. Asta după ce, în ianuarie erau înscrise în circulaţie doar 5.941 de astfel de maşini, iar în februarie numărul lor creştea până la 17.950.

Triplarea pieţei maşinilor de ocazie în numai o lună a făcut ca piaţa autoturismelor noi să atingă cu greu 8.123 de unităţi în martie, după ce, în ianuarie erau înmatriculate 13.815 unităţi, iar în februarie numai 7.183.

În primele trei luni ale acestui an, raportul dintre masinile noi si cele second-hand a evoluat continuu în avantajul autoturismelor de ocazie. Dacă în ianuarie 69,9% din totalul autoturismelor înmatriculate erau noi, schimbarea taxei pe poluare a avut efecte clare în februarie, când maşinile noi nu mai reprezentau decât 28,6% din piaţă.

Raportul de şapte la unu înregistrat în martie în favoarea maşinilor de ocazie începe să îngrijoreze, mai ales că, la unele mărci, acesta este mult mai mare.

Spre exemplu, în martie, au fost înmatriculate 15.029 autoturisme de ocazie Volkswagen, aceeaşi marcă înregistrând doar 976 de unităţi noi. La Opel situaţia este asemănătoare: 11.167 maşini de ocazie şi doar 362 noi. Şi lista ar putea continua cu aceleaşi diferenţe majore înregistrate în cazul unor mărci precum BMW, Audi sau Ford.

Vedeţi aici raportul complet.