Modelele cabriolet se adresează unei nișe foarte bine definite. Sunt mașini de status care oferă o experiență unică la volan și pe care clienții le achiziționează atât pentru a își pune în evidență poziția în societate, cât și pentru plăcerea de a conduce.
Din nefericire, criza economică a oprit expansiunea acestei piețe. Comparând vânzările din ultimii trei ani, se poate observa o scădere drastică. Dacă în primele cinci luni din 2009 piața scăzuse deja la 133 de unități, în aceeași perioadă a anului trecut au fost comercializate doar ceva mai mult de 50 de cabriolete, pentru ca în perioada ianuarie – mai din 2011 să fie vândute vreo 40 de astfel de mașini.
„Fiind o piață de nișă, dimensiunea ei redusă este oarecum normală“, consideră Marius Cocu, directorul de marketing al importatorului Peugeot, în timp ce Dragoș Grapinoiu, omologul său de la Mazda, este de părere că „piața românească de roadstere și cabriolete este atipică.
Acest lucru este dat de contextul general, consumatorii fiind mai degrabă orientați spre aspectele practice atunci când achiziționează o mașină“.   Conform directorului de vânzări al BMW, Cristian Vlașin, există însă și o problemă de mentalitate: „Tehnologiile avansate ne permit acum să oferim soluţii soft-top cu o izolaţie termică şi fonică excepţionale, iar aerodinamica atent optimizată asigură confortul necesar pentru călătoriile cu plafonul pliat. Clienţii din România trebuie doar să descopere că pot avea încredere deplină în aceste sisteme“. 
Cine cumpără cabriolete
În privința profilului cumpărătorilor de mașini decapotabile, comercianții au constatat că aceștia sunt persoane tinere, active, care vor să experimenteze senzații unice la volan, să iasă în evidență și să fie libere din toate punctele de vedere. „În România, nu există un profil bine definit dar, în general, cabrioletul se cumpără ca a doua mașină, chiar a treia“, este opinia lui Adrian Pascu, brand manager al mărcii Porsche. Interesant este că, în multe cazuri, clienții cumpără cabriolete doar pentru­ a le utiliza în con­cediu. De altfel, conform unuia dintre dealeri, „când e soare afară, apar și clienții la showroom“. Deși pentru mulți par determinante, prețurile modelelor cabrio sunt un element mai puțin important pentru cumpărători.
„Clienții au un algoritm diferit de evaluare a beneficiilor oferite de aceste produse, iar componenta materială nu este dominantă. Senzațiile unice trăite la volanul acestor modele primează“, declară Cristian Vlașin, de la BMW. Din această cauză, chiar dacă piața s-a redus, importatorii sunt de părere că statistica finalului de an va arăta un volum aproape identic cu acela de anul trecut, departajarea între mărci fiind făcută în special de apariția unor modele noi.

Clienții de cabriolete sunt influențați emoțional de ele, în detrimentul
părții raționale.
Marius Cocu, director marketing Peugeot.