Chiar dacă în România achiziția de costume la comandă de la croitoriile clasice a fost mereu o opțiune versus cumpărarea de produse în serie, începând cu anul 2009 conceptul Made to Measure a început să se impună ca o ramură diferită a industriei de modă. Tendința de a comanda “pe măsură” costume de zi sau pentru ocazii speciale s-a accentuat constant. 

“De cele mai multe ori, clienții știu doar ocazia cu care vor să poate anumite obiecte vestimentare, dar nu știu care sunt cele mai potrivite materiale, culori sau accesorii. În sistemul Made to Measure consilierii ocupă un rol important venind în ajutorul persoanelor interesate cu sfaturi, modele și recomandări astfel încât valoarea adăugată pe care o oferă hainelor este un factor important și un diferențiator puternic față de croitoriile clasice”, spune Sorin Moldoveanu, fondator Sir Ludovic. 

În anul 2011 pe piață erau aproximativ trei jucători importanți, dar odată cu trecerea timpului și revenirea după criza economică, numărul acestora a crescut de 10 ori până în 2016. Piața și consumatorii sunt din ce în ce mai educați, încep să aprecieze produsele de calitate și își doresc tot mai mult să poarte costume cât mai potrivite cu mediile în care își petrec timpul. Spre exemplu, comandă modele diferite pentru birou, pentru întâlnirile de afaceri din timpul zilei, pentru serate sau ceremonii.

“Vedem clienți din ce în ce mai doritori să afle detalii despre hainele Made to Measure. Observăm că doamnele sunt tot mai interesate de această alternativă, chiar dacă domnii sunt încă segmentul principal al pieței. Considerăm că în aproximativ doi ani raportul între consumatorii de sex feminin și masculin se va echilibra”, adaugă Sorin Moldoveanu.