Piaţa europeană de advertising şi marketing online ar putea ajunge la valoarea de 30 miliarde euro, în 2013, iar segmentul video va continua să crească ca brand de publicitate, arată estimările unei cercetări prezentate, marţi, de preşedintele Interactive Advertising Bureau, Alain Heureux.
‘Estimăm atingerea unui nivel al pieţei de publicitate de 30 miliarde euro pentru Europa, 31 miliarde euro pentru Statele Unite şi de 18 miliarde euro pentru China, în 2013. Sementul video va continua să crească ca brand de advertising. Piaţa de advertising video este de peste 380 de milioane euro. În prezent, 426,9 milioane de europeni folosesc internetul, dintr-un total de 652,1 milioane de persoane adulte din Europa. Europenii petrec 14,8 ore online pe săptămână, conectaţi la internet, 16,8 ore privind la televizor, 12,8 ore ascultă radioul, 4,6 ore petrec cu cititul ziarelor şi 4 ore citind reviste’, a spus Heureux, în cea de-a doua ediţie a IAB Forum România 2012, organizată, la Bucureşti, de IAB.
Preşedintele IAB Europe a arătat, de asemenea, că trendul de creştere a pieţei de publicitate, de 15 – 20 la sută, din 2010 – 2011, se va menţine şi în 2012, iar internetul va continua să aibă o pondere importantă. Din total cheltuieli media, internetul a contribuit cu 21,8 la sută.
Forumul reuneşte reprezentanţi ai unor importante agenţii de advertising locale şi internaţionale, care discută despre viitorul publicităţii şi tendinţele pentru următorii ani.
SURSA: Agerpres