Câți bani se câștigă din curierat. AFLĂ cine crește cu 25% pe an

Piața de curierat din România va crește în acest an cu circa 5%, potrivit datelor companiei de curierat și logistică DPD România. În 2010 piața s-a ridicat la 180 milioane de euro.

"În 2009 valoarea pieţei de curierat era în mediul privat de 165 milioane euro, iar în 2010 a ajuns la 180 milioane de euro, aşa că pentru acest an credem că mai există loc pentru o creştere de 5%", a declarat  directorul general al DPD România, Lucian Aldescu.
Creșterile susținute în fiecare an se datorează și migrării clienţilor de la Poşta Română către companiile private pe segmentul de coletărie, este de părere acesta.

DPD, creștere de 25% la nouă luni

Chiar dacă piața nu va crește în acest an cu mai mult de 5%, Dynamic Parcel Distribution (DPD) România, companie controlată indirect de Poşta Franceză (La Poste) prin subsidiara GeoPost, a obţinut în primele nouă luni afaceri de 26,2 milioane lei, în creştere cu 25% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Totodată, profitul a crescut în perioada analizată cu 8%, la 1,4 milioane lei, iar volumul coletelor expediate a urcat cu 30%.

"Motoarele de creştere au fost implementarea serviciului on line, prima platformă on line de servicii de curierat care permite plata prin e-payment, atragerea de noi clienţi şi intensificarea activităţii comerciale", a declarat, într-o conferinţă de presă, directorul general al DPD România, Lucian Aldescu.

Oficialii DPD speră ca finalul anului să aducă afaceri de 37 de milioane de lei, cu 25% mai mari față de anul trecut. Aldescu estimează că anul viitor cifra de afaceri a DPD România va depăși 40 de milioane lei.

Potrivit datelor proprii, compania se află pe locul cinci în piaţa de curierat din România, cu o cotă de piaţă de 7% în primele trei trimestre, într-un clasament care nu include compania de stat Poşta Română.

Potrivit oficialilor DPD, Bucureştiul emite jumătate din volumele de trimiteri, iar la nivel naţional sunt mai multe primiri de colete în comparaţie cu expediţiile. Serviciul de curieratul intern reprezintă 15% din afacerile companiei.

DPD România este fosta companie românească de curierat Pegasus, care a fost achiziționată de GeoPost în 2008. Compania funcţionează în regim de franciză şi are la nivel de naţional o reţea compusă din 110 francizori cu 74 de depozite şi 12.000 de coletele livrate zilnic. Principalul centru de coletărie al companiei este la Sibiu, însă mai deţine unităţi la Bucureşti, Bacău, Braşov şi Buzău.