În 2011, reprezentanţii Mio Technology se aşteptă la o creştere a pieţei cu un procent cuprins între 0 şi 10%, acest lucru depinzând de dezghetarea consumului în România şi orientarea unei porţiuni mai mari din cheltuielile populaţiei către turism. 
“În 2010 ne-am concentrat pe menţinerea poziţiei de lider pe piaţa echipamentelor GPS din România, în condiţiile unei creşteri a concurenţei atât în zona de preţ, cât şi în zona de servicii adăugate ataşate produsului în procesul de vânzare şi post-vânzare. Pe lângă acest lucru, am urmărit păstrarea profitabilităţii” declară Laura Samson Country Director România, Ungaria, Slovacia şi Cehia, Mio Technology.
Pentru 2011, reprezentanţii Mio aşteaptă o creştere a cotei de piaţă până la aproximativ 40-45%, în condiţiile lansării unei noi game de echipamente GPS, care să acopere toate categoriile de cumpărători şi care să se bazeze pe un singur software de navigare – Mio Spirit.
“Dacă în 2010 am ajuns să avem pe piaţă echipamente bazate pe 3 software-uri de navigare, în 2011, vom miza pe o gamă completă de dispozitive de navigaţie bazată pe software-ul proprietar Spirit. Mai mult decât atât, dacă anul trecut am acoperit în principal segmentul mediu de preţ şi cel premium, anul acesta vom avea disponibilă pe piaţă o gamă nouă completă de echipamente GPS încă din luna iunie, acoperind toate segmentele de preţ şi toate categoriile de consumatori”, a adăugat reprezentantul Mio.
 
Ca tendinţă de piaţă, reprezentanţii Mio observă accentuarea orientării cumpărătorilor către două direcţii distincte: prima categorie va căuta produse tot mai inovatoare, cu capacităţi multimedia dezvoltate, meniuri intuitive şi noi tehnologii pentru o experienţă completă de călătorie. Cea de-a doua categorie, interesată să ajungă de la un punct A la un punct B va căuta echipamente eficiente pe această funcţionalitate şi cu un preţ cât mai atractiv.
 
O altă caracteristică care va prinde foarte bine la public va fi înglobarea în echipamentele GPS a unor modalităţi de rutare inteligentă care se adapteze la stilul de condus şi care să contribuie la scăderea consumului de carburant, dar şi la îmbunătăţirea experienţei de călătorie prin intermediul informaţiilor din trafic. Mio va fi primul brand care va lansa acest tip de rutare inteligentă în România, cu noua gamă de produse.
 
Conform reprezentanţilor Mio Technology, producătorii vor încerca să ataşeze din ce în ce mai multe servicii suplimentare în procesul de vânzare a echipamentelor GPS, fie că este vorba despre actualizări gratuite de hartă, fie că vorbim despre posibilitatea închirierii hărţilor sau de extinderea perioadei de garanţie.
 
“Pe lângă o creştere a agresivităţii pe zona de preţ, în 2010 am putut observa şi o orientare tot mai accentuată şi către zona de servicii adăugate. Cu toate acestea cred că Mio rămâne în continuare lider prin serviciile adiţionale oferite pentru consumatorii din Romania” consideră Laura Samson. “Pe lângă păstrarea poziţiei de lider în oferta de servicii post-vânzare pe care deja o deţinem şi de renumele de brand, Mio doreşte să adauge alte astfel de servicii noi, odată cu lansarea gamei din 2011” a adăugat reprezentantul Mio.
 
În ceea ce priveşte preţul mediu pentru un echipament GPS, Mio a înregistrat o valoare de 180 de euro per echipament în 2010.