Piaţa de leasing din România a scăzut în primul semestru al acestui an cu 74% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Societăţilor Financiare-ALB. Scăderea generală a fost cauzată în principal de reducerea segmentului autovehiculelor faţă de anul trecut (-76%). În acest domeniu, scăderea cea mai relevantă a fost semnalată în cazul vehiculelor comerciale grele (-84%). Reprezentanţii asociaţiei se aşteaptă la o uşoară creştere în
Piaţa de leasing din România a scăzut în primul semestru al acestui an cu 74% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Societăţilor Financiare-ALB.
Scăderea generală a fost cauzată în principal de reducerea segmentului autovehiculelor faţă de anul trecut (-76%). În acest domeniu, scăderea cea mai relevantă a fost semnalată în cazul vehiculelor comerciale grele (-84%).
Reprezentanţii asociaţiei se aşteaptă la o uşoară creştere în trimestrele trei şi patru ale acestui an care, împreună cu creşterea timidă din trimestrul doi, ar trebui să împingă scăderea generală din acest an undeva între 60%-65%.
Potrivit datelor furnizate de ALB, datele din primul semestru al acestui an au suferit modificări serioase faţă de perioada similară din 2008. În primul rând, se constată o prăbuşire a a cotei produselor de import, de la 79% la 18%. De asemenea, după durată, numărul contractelor pe 5 ani a crescut de la 22% la 30%, în principal din cauza achiziţionării de produse mai ieftine. La contractele de sub un an se poate însemna o dublare a ponderii, de la 2% la 4%, în principal cauzată de promoţiile pe care compania de leasing le-a făcut clienţilor care au optat pentru o perioadă atât de scurtă.
După tipul de maşină, scăderea drastică este la vehicule grele, care de la 32% s-au dus la 19%, ca urmare a scăderii productivităţii şi a comenzilor.