Cele mai mari finanţări s-au înregistrat pentru autoturisme şi vehicule comerciale – 77,5% (596 milioane euro), echipamente – 20% (154 milioane euro) şi 2,5% (19 milioane euro) pentru imobiliare.
La nivel de volume nou finanţate, vehiculele au înregistrat o creştere de 18% faţă de aceeaşi perioadă a anului precendent.
Din punctul de vedere al finanţării pe categorii de vehicule, ponderile au rămas la un nivel constant comparativ cu aceeaşi perioadă a anului 2014, autoturismele reprezentând, încă, o pondere majoritară de 47% din totalul volumului nou finanţat în domeniul vehiculelor.
'Piaţa auto a fost finanţată prin leasing financiar cu 600 de milioane de euro în primul semestru al acestui an, segmentul vehiculelor fiind în continuare principalul motor de creştere al industriei, susţinut, însă, de un alt element foarte important şi anume creşterea notorietăţii leasingului în rândul companiilor, numărul IMM-urilor care au apelat la servicii de leasing financiar fiind în creştere anul acesta faţă de 2014', a declarat Felix Daniliuc, preşedintele ALB.
În comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2014, la finalul primului semestru al anului 2015 s-a înregistrat o creştere a finanţării sectorului construcţiilor (de la 14% la 22%), în tendinţa similară cu finanţarea echipamentelor medicale (de la 5% la 10%) şi cu industria alimentară (de la 5% la 7%). Finanţarea echipamentelor agricole se menţine la acelaşi nivel ridicat, reprezentând o pondere majoritară de 27% din finanţarea echipamentelor în leasing financiar.
Finanţarea celorlalte sectoare ale economiei păstrează o pondere relativ constantă. Sectorul imobiliar menţine minimul istoric din 2013 şi 2014, cu o pondere de 2,5% din total finanţări, fiind în concordanţă cu contextul general al pieţei imobiliare din România.
Clienţii persoane juridice au atras cea mai mare pondere (98%) din totalul finanţărilor. Majoritatea persoanelor juridice care apelează la leasing financiar ca sursă de finanţare a achiziţiilor necesare activităţii lor economice o reprezintă IMM-urile. Parteneriatul public-privat înscrie o pondere de 0% indicând lipsa de apetit a autorităţilor publice pentru acest model de finanţare a proiectelor de investiţii la nivel naţional. Durata de finanţare cel mai des întâlnită este de 4-5 ani (33%), urmată de 3-4 ani (23%), 2-3 ani (18%), 5-7 ani (12%), 1-2 ani (8%), un an (4%) şi 7-15 ani (2%). Această ultimă perioadă este caracteristică finanţării sectorului imobiliar.
Cea mai mare cotă de piaţă este înregistrată de firmele de leasing financiar subsidiare băncilor, cu 81% din total, urmat de cele captive producătorilor cu 15% şi de companiile de leasing financiar independente, cu 4%. AGERPRES/