Piața de medicamente din România este una profitabilă, lucru demonstrat și de profitul raportat de unul dintre cei mai importanți jucători. Un important aport l-au avut și vânzărilor de pe piața internațională.
Veniturile din vânzări și profitul obținute de compania Antibiotice în semestrul I 2019 au înregistrat valori în creștere comparativ cu cele din perioada similară a anului 2018.
Conform rezultatelor financiare comunicate Bursei de Valori București, veniturile din vânzări aferente semestrului I ale anul 2019 sunt în valoare de 172,39 milioane lei mai mari cu 9% în comparație cu valoarea de 157,70 milioane lei înregistrată în perioada similară a anului trecut.
Profitul brut înregistrat de Antibiotice Iași în primul semestru al anului 2019 are o valoare mai mare cu 20% în comparație cu cea înregistrată în perioada similară a anului 2018, în timp ce profitul după impozitare a înregistrat de asemenea, o creștere cu 11% comparativ cu cel obținut în semestrul I al anului 2018.
Veniturile în creștere se datorează în principal vânzărilor de pe piața internațională și reprezintă 42% din valoarea cifrei de afaceri a companiei. Comparativ cu semestrul I al anului 2018, veniturile din vânzările la export în primul semestru al anului 2019 au crescut cu 6,34%, aducând companiei 72,29 milioane lei comparativ cu 67,96 milioane lei în anul 2018.
Pe piața internă, compania înregistrează în primele 6 luni ale anului o creștere a veniturilor din vânzări brute de 11,5% de la 136,8 milioane lei în semestrul I 2018 la 152,5 milioane lei.
În acest an, un accent deosebit în strageliile de promovare pe piața internă va fi pus pe dezvoltării brandului Nutriensa, ca vector de comunicare în piața produselor pentru calitatea vieții, produselor din gama sănătăţii femeii și programului de educație și responsabilitate privind utilizarea judicioasă a medicamentelor antiinfecțioase “Antibioticele Mileniului III”.