"Din punct de vedere al cotei de piaţă, reprezentanţii Netopia mizează, în anul curent, pe o creştere de minimum 1,5% peste avansul pe care îl va înregistra piaţa, la aproximativ 36% din volumul pieţei. În ceea ce priveşte valoarea pieţei, creşterea va fi de doar 2-3%", se arată în document.
În acest an, notificările şi informările trimise de către companii clienţilor îşi vor reduce ponderea cu câteva procente sub cota de 80% de anul trecut din numărul total de mesaje, pe când textele promoţionale se vor apropia de 25% pondere, faţă de 20% anul trecut.
"În prezent se poate observa o încetinire pe acest sector, cauzat în principal de scăderea ritmului de creştere al cererii venite de la segmentele mari de clienţi. Aceste grupe de clienţi au contribuit şi la erodarea preţului mediu pe SMS (notificare), cu circa 6%. Aşadar, în condiţiile în care presiunea pe costuri va avea un impact semnificativ la nivelul pieţei, creşterea acesteia ar trebui să vină din mesajele comerciale’" a declarat Liviu Pandrea, director Mobile Marketing Netopia.
Companiile din România care utilizează cu precădere SMS-ul ca metodă de comunicare cu baza de clienţi rămân cele care administrează baze mari de clienţi, respectiv companii din sectorul financiar-bancar, telecom. Acestea vor trimite, în acest an, aproximativ jumătate din totalul de SMS-uri prognozate. Jucătorii din sectorul IT&C vor expedia 32% dintre mesaje, în timp ce 17% dintre mesaje vor proveni de la companii din zona de FMCG, iar restul de la firme auto sau media.
"De la finalul anului trecut şi până în momentul de faţă, s-a putut observa faptul că anumite companii, al căror specific implică o interacţiune programată între un reprezentant al firmei şi un client (spa-uri, saloane de cosmetică, cabinete medicale, service-uri auto etc.), au început să tatoneze timid aceste servicii, pe fondul necesităţii de diferenţiere şi atragerii de clienţi noi. În plus, o altă verticală de piaţă cu potenţial este retail-ul online, deoarece aici există avantajul construirii rapide a mecanismelor de urmărire a conversiilor, respectiv validarea atingerii obiectivului propus", a spus Pandrea.
Din analizele web2sms, 99% din SMS-uri sunt citite în primele 5 minute.
"În câţiva ani, firmele care nu vor avea numărul de telefon mobil al clienţilor vor întâmpina dificultăţi serioase în ceea ce priveşte eforturile pe care vor trebui să le depună pentru a se asigura că există o comunicare bidirecţională şi lucrativă între acestea şi potenţialul său actual client", a încheiat oficialul Netopia.
Serviciul web2sms s-a dezvoltat în ultimii opt ani, pe baza nevoilor clienţilor, iar în prezent este prima platformă completă de marketing şi comunicare mobilă. web2sms se adresează companiilor care doresc să comunice direct cu clienţii prin intermediul mesajelor scurte SMS, indiferent de reţeaua de destinaţie.