Livrările de PC-uri din Europa de Vest au totalizat 13,6 de milioane de unităţi în al doilea trimestru al anului 2012, o scădere cu 2,4 la sută, comparativ cu perioada echivalentă din 2011, potrivit Gartner.
Pieţele din Marea Britanie şi Germania au scăzut în timp ce piaţa din Franţa a înregistrat o creştere uşoară în al doilea trimestru din 2012.
"Deşi am observat o asimilare slabă a vânzărilor de PC-uri mobile, piaţa Europei de Vest a înregistrat livrări slabe de PC-uri în toate ţările”, spune Meike Escherich, analist principal Gartner.
În Europa de Vest, livrările de PC-uri mobile au crescut cu 4 procente, în timp ce livrările de PC-uri de birou (desk-based) a scăzut 12.8 procente în al doilea trimestru din 2012. Piaţa de PC-uri profesionale a scăzut cu 5,3 la sută, în timp ce piaţa de PC-uri de consum a fost aproape constantă, cu o creştere de 0,4 la sută.
În ciuda reducerii cotei de piaţă, HP şi-a păstrat poziţia întâi pe piaţa PC-urilor din Europa de Vest în al doilea trimestru al 2012. Acer a înregistrat o performanţă puternică, după ce şi-a rezolvat problemele sale de inventar. Acer şi-a crescut cota de piaţă cu 2,7 puncte procentuale, care au ajutat-o să-şi păstreze locul 2. Asus a înregistrat cea mai buna performanţă dintre primii cinci furnizori şi a ajuns pe poziţia trei.
"Asus a excelat în diversificarea portofoliului de produse, care include PC-uri mobile şi de birou, iar acum se extinde cu Ultrabook-uri şi tablete, toate care sunt comercializate la preţuri atractive", a spus Escherich. Deşi Dell a luptat pentru a-şi creşte livrările sale de PC-uri, totuşi a scăzut până la poziţia patru. Transformarea acestuia dintr-un furnizor de PC-uri într-un furnizor de solutii pentru pieţele profesionale este încă în curs ceea ce va conduce la o creştere a cotei de piaţă.
"Cheltuielile consumatorilor de PC-uri au fost blocate de incertitudinea economică actuală. În cazul în care cererea, în special din partea consumatorilor, rămâne slabă ar putea exista unele stocuri vechi dinainte de lansarea Windows 8, care a fost lansat în octombrie. Acest lucru ar putea conduce la reduceri semnificative de preţ în luna septembrie, iar canalele de vânzare pentru produse noi se pot confrunta cu noi provocări în al treilea trimestru din 2012", a declarat Escherich.