Piaţa de componente auto din România va ajunge în 2011 la un miliard de euro - nivel înregistrat în 2008 şi 2009, recuperând scăderea de circa 5% raportată anul trecut, potrivit estimărilor CarFrance, importator şi distribuitor al gamei de piese auto originale şi aftermarket pentru toate modelele Dacia, Renault, Peugeot sau Citroen.
Potrivit unui comunicat al companiei, în 2010, piaţa de piese auto, împărţită în mod egal între producători originali (care furnizează piese în ambalajul mărcii auto) şi aftermarket (specializaţi), a avut o valoare de circa 950 de milioane de euro.
"Mă aştept la o creştere chiar mai mare de 5% anul acesta, întrucât maşinile livrate în anii cu vânzări record 2007 – 2008 vor ieşi din garanţie, iar românii, cu toate că şi acum există posibilitatea de a se prezenta la service-ul reprezentanţei cu piesele originale achiziţionate de la CarFrance, nu vor mai fi nevoiţi să îşi facă reparaţiile în service-ul mărcii, ci vor încerca să reducă din cheltuieli procurându-şi singuri piese pentru autovehicule Dacia/Renault, piese Motrio, piese care se adresează autovehiculelor ieşite din perioada de garanţie sau piese (producători renumiţi de o calitate echivalentă cu piesele originale) şi alegând service-urile multimarcă", a afirmat directorul executiv al CarFrance, Dan Pantea.
În prezent, sunt în circulaţie în România 4,3 milioane de automobile, din care 2,8 milioane de maşini (67%) au o vechime mai mare de 6 ani, reiese din datele Direcţiei Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
"Anul acesta vor iesi din garanţie peste 280.000 de autoturisme noi cumpărate în 2008, din care cele mai multe sunt Dacia – circa 80.000 de unităţi", a adăugat directorul executiv al CarFrance.
În 2010, luna în care vânzările de piese au atins cel mai mare prag pentru compania CarFrance a fost noiembrie. Cele mai mari volume de vânzări le-au avut consumabilele: filtre originale de combustibil Logan (euro 3, euro 4), filtre producători renumiţi (aer, ulei, polen), distribuţia originală Logan, plăcuţe frână şi discuri de frână şi accesorii Dacia/Renault, ştergătoare originale din gama Renault Boutique, principalii clienţi fiind companiile din România, care îşi administrează flotele proprii de Logan, Clio încercând reducerea costurilor de întreţinere prin achiziţia directă a consumabilelor.
În opinia CarFrance, în 2011, cele mai căutate piese auto vor fi, în continuare, "consumabilele" (filtre, ulei, plăcuţe de frână etc.) pentru modelele Logan, Clio şi Megane. Pentru SUV-ul Duster, românii caută repere originale pentru "consumabile" şi accesorii (cotieră, paravânturi uşi faţă/spate), se mai precizează în comunicatul CarFrance.
SURSA: Agerpres