Dintre acestea, circa un sfert dintre tranzacţii vor fi realizate pe site-urile de reduceri.
„În acest moment, site-urile de reduceri reprezintă motorul pieţei de plăţi online cu cardul, deoarece aceste platforme înregistrează un ritm de creştere a numărului de tranzacţii de 10% de la o lună la alta. Dacă în primele patru luni s-au înregistrat peste 250.000 de tranzacţii, până la sfârşitul anului apreciez că numărul plăţilor online cu cardul pe site-urile de reduceri va depăși 850.000 de tranzacţii”, a declarat Antonio Eram, CEO Netopia Sistem.
În condiţiile în care compania procesează mai mult de 90% din totalul plăţilor online înregistrate pe site-urile de reduceri, în acest an reprezentantul companiei estimează că va intermedia prin serviciul mobilPay peste 750.000 de tranzacţii pe aceste platforme. Serviciile de plată cu cardul sunt oferite de Netopia Sistem în baza parteneriatului încheiat cu Garanti Bank în anul 2009.
  
„Plăţile pe site-urile de reduceri reprezintă între 40 și 50% în totalul tranzacţiilor procesate de companie, restul fiind reprezentate de tranzacţiile pentru ceilalţi clienţi ai noştri, precum Vodafone, Okazii, eMag, etc.”, a explicat Eram.
Reprezentantul Netopia Sistem estimează pentru acest an o creştere în volum de peste 50% la nivelul întregii pieţe de plăţi online cu cardul, la un total de circa 3,6 milioane de plăţi, în condiţiile în care volumul pieţei în 2010 s-a ridicat la peste 2,4 milioane de tranzacţii.
În primele patru luni ale acestui an, compania a procesat prin serviciul mobilPay peste 400.000 de tranzacţii, în timp ce valoare tranzacţiilor a depăşit suma de 8 milioane de euro, dat fiind faptul că valoare medie a unei tranzacţii în această perioadă s-a ridicat la 20 de euro.
De asemenea, de la începutul anului se observă şi o creştere de 50% a valorii medii a unei tranzacţii realizate pe site-urile de reduceri, de la 10 euro în luna decembrie a anului trecut, la 14 euro la sfârşitul lunii aprilie.
„Este posibil ca valoarea medie a tranzacţiilor să crească până la sfărşitul anului, pe măsură ce comercianții vor începe să promoveze oferte de valori mai ridicate. În acelasi timp, numărul românilor care își vor folosi prima data cardul pentru achiziții online va continuă să creasca, sub impulsul promoțiilor extrem de tentante ale acestor site-uri”, a încheiat Eram.