Piaţa de produse OTC a scăzut în al doilea trimestru cu 7%

Piaţa de produse OTC din România, ce include medicamentele fără prescripţie medicală, suplimentele alimentare şi dispozitivele medicale pentru îngrijire personală, a scăzut cu aproximativ 7% în al doilea trimestru al anului, faţă de primele trei luni ale anului, conform unui raport transmis marți de compania de cercetare Cegedim.

Totuşi, conform sursei citate, în pofida acestei scăderi, vânzările aferente trimestrului doi au fost cu 19,4% mai mari faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În intervalul acesta, segmentul de piaţă a înregistrat o evoluţie moderată la nivelul acestor categorii de produse, cu schimbări semnificative doar la nivelul categoriei "răceală, gripă şi alergii", vânzările din această categorie scăzând cu 38% faţă de primul trimestru al anului. 

Cu o valoare de 132,3 milioane de lei, această categorie a pierdut considerabil din cota de piaţă, de la 27,4% în T1 la 18,2% în al doilea trimestru. La polul opus, categoria dermatocosmetice s-a poziţionat pe un trend ascendent, cu un salt de 25%, reprezentând o creştere în vânzări de la 50,9 milioane de lei la 63,6 milioane de lei", se spune în raportul Cegedim. 

"Valoarea anumitor categorii este strâns corelată cu ponderea problemelor de sănătate dintr-o arie terapeutică, însă poate fi influenţată şi de sezonalitate. Segmentul de piaţă reprezentat de Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale (RASCI), urmează însă o tendinţă generală de creştere, reflectând, pe de-o parte, atenţia sporită acordată îngrijirii personale de către consumatori, cât şi varietatea de produse, pe de altă parte. Totodată, această evoluţie ascendentă este în linie atât cu creşterea totală a pieţei farmaceutice, cât şi cu creşterea economică a României", a declarat Diana Mereu, Director Executiv RASCI. 

Conform datelor Cegedim, categoria Lifestyle OTC, se află în top în al doilea trimestru al anului în ceea ce priveşte cota de piaţă, de 23,2%, dar şi la nivelul vânzărilor, de 168,7 milioane de lei. Aceasta este urmată de categoria produselor cu acţiune în afecţiuni gastrointestinale, cu o cotă de piaţă de 21,1% şi vânzări de 153,1 milioane de lei. 

RASCI (Asociaţia Română a Producătorilor de medicamente fără prescripţie, suplimente alimentare şi dispozitive medicale), reuneşte producători, importatori şi distribuitori de medicamente fără prescripţie medicală (OTC), suplimente alimentare şi dispozitive medicale pentru îngrijire personală, activi pe piaţa din România. Asociaţia urmăreşte nu doar informarea, ci şi responsabilizarea consumatorilor. Scopul principal al RASCI este să asigure claritatea şi obiectivitatea informaţiei atât la nivelul populaţiei, cât şi la nivelul profesioniştilor din domeniul medical. 

AGERPRES