Pentru industria globală de publicitate perioada cea mai grea a recesiunii a trecut, însă recuperarea nu va veni atât de uşor, previziunile indicând cel mai probabil câţiva ani, după cum spun analiştii agentiilor de publicitate GroupM si Zenith Optimedia.
Ambele companii estimează că anul 2010 va aduce o revenire modestă a pieţei de publicitate, sub 1%. Veştile sunt însă foarte optimiste ţinând cont că anului 2009 a fost marca de scăderi catastrofale.
Recuperarea nu se va face în acelaşi mod pe toate pieţele, după cum spun analiştii din domeniu. Cel mai probabil Europa de Vest şi zona Nord Americană vor fi marcate în continuate de scăderi minime.
GroupM estimează că în întreaga lume creşterea va fi de 0,8% pentru 2010, piaţa ajungând la 448 miliarde de dolari, după ce în 2009 a scăzut cu 7 procente, la 445 miliarde de dolari.
Zenith Optimedia este mai optimistă şi mizează pe o creştere cu 0,9%, după o scădere de peste 10 procente în 2009, la 444 miliarde dolari.
Pentru America de Nord, GroupM vede o scădere de 4% pentru 2010, la 150 miliarde dolari, în timp ce Zenith crede că regiunea se va confrunta cu o scădere de doar 2,4 procente.
Pentru Europa de Vest, GroupM estimează o scădere de 1,6% în 2010, dupa o scadere de 12,8% în 2009, iar Zenith preconizează un declin de 0,5%.
SURSA: AdWeek