IAB Romania și PwC România au anunțat rezultatele primei edțtii pe 2010 a studiului ROADS ("Romanian Online Advertising Study") care arată pentru prima jumătate a anului 2010 o creștere a volumului de publicitate online cu 65% față de același semestru al anului 2009 și cu 6% față de a doua jumatate a anului 2009.
În primul semestru din 2010 volumul pieței de publicitate online a atins cifra record de 42.053.916 RON (aproximativ 10 milioane de euro), cea mai mare cifră înregistrată până acum pentru un semestru, începând cu anul 2007, primul an în care IAB Romania și PwC România au demarat studiul ROADS. Cifra este apropiată de valoarea înregistrată pentru întregul an în 2007.
“Vârful negativ al crizei în publicitatea online din România a fost primul semestru din 2009, singurul de până acum care a înregistrat scăderi. De atunci, următoarele două semestre au avut creșteri. Acest prim semestru al lui 2010 ne-ar putea arăta că publicitatea online a depășit momentul crizei”, a declarat Cristian Petriceanu, președinte al IAB România.
Studiul derulat de IAB Romania și PricewaterhouseCooers structurează investițiile în publicitatea online din România în funcție de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum și în funcție de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalității. Prima editie ROADS din 2010 a analizat primul semestru al anului în curs, furnizând analize comparative complete între primele semestre din cei 4 ani de derulare a studiului (2007, 2008, 2009 și 2010). La această ediție au participat 18 companii.
„Ne așteptăm ca încasările din publicitatea online în 2010 să le depășească semnificativ pe cele de anul trecut și să fie cele mai bune de când se realizează studiul IAB- PwC România . Aceste date arată că actuala conjunctură economică a accelerat orientarea consumatorilor către mediul online, iar cheltuielile de advertising nu fac decât să urmeze această tendință. Se confirmă că mediul digital este cel mai dinamic segment al pieței locale de media”, a declarat Ruxandra Băndilă, Director, Marketing, Comunicare și Business Development, PwC România.