Piaţa materialelor de zidărie a fost anul trecut la jumătatea valorii raportate în 2008, atingând un nivel similar celui din 2005-2006. În volum, piaţa a scăzut cu 7% anul trecut, cu vânzări mai mici cu 500.000 metri cubi decât în anul 2010, potrivit datelor producătorului de cărămizi Ceramica Iaşi.
Practic, în ultimii trei ani de criză, piaţa s-a contractat cu 37% în volum şi 64% în valoare. Dinamica construcţiilor a fost una relativ instabilă; raportat la acest aspect, dacă în 2010 au fost finalizate 48.812 de locuinţe, în 2011 estimările indică un număr de aproximativ 43.000 de unităţi.
Ceramica Iaşi a raportat pentru anul care s-a încheiat o cifră de afaceri de 15,5 mil. euro, depăşind rezultatul din 2008. Dacă la finele lui 2008, compania a înregistrat un volum de vânzări de 189.000 de metri cubi, anul trecut a ajuns la 373 mii de metri cubi vânduţi. Compania şi-a crescut cota de piaţă de la 6% în 2008, la 20% în 2011.
Oficialii companiei pun creşterea pe extinderea distribuţiei pe întreg teritoriul ţării. Producatorul de cărămidă şi-a dezvoltat aria de distribuţie în peste 35 de judeţă din ţara.
„Vânzările în zona tradiţională au rămas aproximativ aceleaşi, însă am crescut în special datorită expansiunii distributiei la nivel naţional, vânzările în zonele noi depăşindu-le pe cele din zona tradiţională“, a declarat Iulian Mangalariu, directorul general al Ceramica Iaşi.
Din iulie 2007, producătorul de materiale de construcţii din Iaşi este controlat de fondul de investiţii Advent International.